اهدای خون بیش از ۵۷ هزار گلستانی/ ۶.۵ درصد اهدا کنندگان بار اولی بودند

بنی عقیل گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار و ۱۸۲ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان گلستان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» امروز (چهارشنبه 21 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در طول ۱۱ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار و ۱۸۲ نفر برای اهدای خون به مراکز  اهدای خون استان مراجعه کردند که از این میزان ۴۵ هزار و ۳۲۹ واحد خون گیری اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: امسال میزان اهدا کنندگان خون نسبت به سال گذشته نزدیک به سه درصد افزایش یافت است و از میزان کل اهدا کنندگان در ۱۱ ماهه نخست امسال ۲۶.۷ درصد باسابقه بودند و  اهدا کننده بار اول ۶.۵ درصد و میزان  اهداکنندگان بانوان ۵.۳۴ درصد را شامل شده است.

 

وی متذکر شد: سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، ۹۶۰ بیمار دیالیزی، ۴۰۶ بیمار تالاسمی، ۲۰۰ نفر بیمار هموفیلی در سطح استان به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند و  هیچ شرایطی نیاز این افراد را به خون و فرآورده های خونی مستثنی نمی کند. 

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان  تاکید کرد: در اسفند سال ۹۷ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری سه هزار و ۲۶۲ مراجعه کننده به مراکز انتقال خون استان را شاهد بودیم که از این تعداد دو  هزار و ۶۸۹ واحد خونگیری انجام شده است.

 

بنی عقیل افزود: از روز نخست اسفند تا ۲۰ اسفند امسال تعداد مراجعات ما به مراکز اهدای خون به دو  هزار و ۵۲۹ نفر کاهش یافته و تعداد خونگیری به ۲ هزار و ۶۱ واحد رسیده است و تقریباً میزان مراجعه و خونگیری در مدت 20 روز نخست اسفندماه نزدیک به 23 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

وی متذکر شد: در طول این ۲۰ روز اهدا کننده مستمر ۷۲.۵  درصد بود و در این شرایط احساس مسئولیت این عزیزان بسیار بیشتر است و در طول ۲۰ روز اسفند نسبت به سال گذشته  ۵.۸  درصد آمار اهدای خون مستمر افزایش یافته است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان متذکر شد: از ابتدای اسفند که استان درگیر ویروس کرونا شده است روزانه بیش از ۱۶۰ واحدخونگیری انجام می شد و نزدیک به ۲۰۰ مراجعه کننده را شاهد بودیم.

 

بنی عقیل بیان کرد: پس از شروع بحران آمار اهدای خون از ۱۶۰ واحد کاهش پیدا کرد تا در طول چند روز و از تاریخ ۱۱تا ۱۳ اسفندماه به زیر ۱۰۰ واحد خونگیری رسید.

 

وی افزود: وقتی از سوی رسانه اطلاع رسانی انجام شد شاهد افزایش این آمار بودیم و از ۱۴ اسفند آمار اهدای خون  از ۱۰۰ واحد عبور کرد و از ۱۷ تا ۲۰ اسفند بیش از ۱۵۰ واحد خونگیری اتفاق افتاد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بیان کرد: در طول این ایام انتظار نداشتیم بیش از ۲۰۰ نفر مراجعه کننده برای اهدای خون را شاهد باشیم  و این مهم نشان می دهد که حضور اصحاب رسانه در افزایش میزان روند اهدای خون تاثیرگذار بوده است.

 

کد خبر 903858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha