شیب صعودی بستری ها تا حدودی کنترل شده است/ مردم همچنان رعایت کنند

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی مراکز درمانگاهی و مطب های سطح دو برای دارو درمانی پیش از بستری گفت: شیب صعودی بستری ها تا حدودی کنترل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دکتر «علی ابرازه» امروز(شنبه ۲۴ اسفند) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت کرونا در قم پرداخت و گفت: تعداد بستری ها تا صبح امروز 911 نفرده و دیروز 90 نفر با سلامتی کامل از بیمارستان ها مرخص شده اند.

 

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنان تعداد پذیرش روزانه ما برای هفتمین روز متوالی ثابت است، البته نه به این دلیل که شیوع کمتر است بلکه افراد مشکوک ابتدا در مراکز درمانگاهی و مطب های سطح دو، قبل از بستری دارو درمانی می‌ شود و اگر نیاز به بستری داشتند وارد بیمارستان می شوند، بنابراین همچنان شیوع را داریم.

 

وی عنوان کرد: در ارتباط با طرح بسیج ملی مقابله با کرونا نیز دیروز دو جلسه اضطراری داشتیم و مصوباتی نیز داشتیم؛ از جمله این قبلا این طور بود که مردم در مراکز 16 ساعته می‌ رفتند و از آن جا به مراکز درمانگاهی سطح دو برای دارو درمانی مراجعه می کردند و چون هماهنگی سخت بود در سطح یک آوردیم و آموزشی به پزشکان دادیم که دارو درمانی سطح دو را در سطح یک اجرا کنیم.

 

دکتر ابرازه با اشاره به اقلام مورد نیاز بیمارستان ها نسبت به کمبود دارو ابراز نگرانی کرد و گفت: نیاز است که ما ارسال دارو را مستمر داشته باشیم، از این رو هرچند اعم از صدا و سیما و کارشناسان بهداشت به نوعی اطلاع رسانی کرده اند، اما لازم است تمام ادارات و ارگان ها و کارکنان خودمان در سایت سلامت ثبت کنند چون تخصیص دارو بر اساس این سایت صورت می گیرد.

 

وی تأکید کرد: اگر دارو به موقع تأمین شود در بسیج ملی هم می‌ توانیم خوب کار کنیم؛ تا الان به دلیل اقدامات به موقع و قبل از بستری این سیر صعودی متوقف شده است ولی این به معنای تسامح و تساهل از سوی مردم نیست بلکه شیب صعودی امکان افزایش در روزهای آینده را دارد.

 

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که بیمارستان های قم به نیروی انسانی تازه تری نیاز دارد، گفت: همچنین دستگاه های آی سی یو به همراه تخت های مجهز کم داریم که امیدواریم با همت مسؤولان و خیرین سلامت این مسأله هم انجام شود و در ارتباط با ماسک نیز با وجود این که نیاز بیمارستان های ما روزانه 30 هزار عدد است، اما این مقدار تأمین نمی‌شود که به دنبال واردات از مالزی هستیم و باید ارز مورد نیاز برای این مسأله تأمین شود که نزدیک به 55 میلیارد تومان می شود.

کد خبر 904954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha