شناسایی ۵ نقطه کانونی ویروس کرونا در گلستان/ افزایش مبتلایان به کرونا در روزهای آینده

کبیر از شناسایی ۵ نقطه کانونی ویروس کرونا در گلستان خبر داد و گفت: متأسفانه برخی مردم هنوز کرونا را جدی نگرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» عصر امروز(یکشنبه 25 اسفند) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: مسیری که طی کردیم نیازمند یک بازنگری است چرا که مردم با وجود اطلاع رسانی انجام شده هنوز کرونا را جدی نگرفتند.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان ادامه داد: نیاز بود یک نظام مراقبت از شناسایی و تشخیص، مداخله و ثبت داده، پردازش و گزارش دهی فعالیت می کرد و استاندار باید هر لحظه بداند که وضعیت شیوع ویروس کرونا چگونه است.

 

کبیر بیان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری حضور نیروهای مسلح را داشتیم و با همکاری اتفاق افتاده ظرفیت اجتماعی ما افزایش پیدا کرده است.

 

وی گفت: پنج نقطه کانونی ویروس کرونا در گرگان، علی آباد، کردکوی و دیگر شهرها شناسایی شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان بیان کرد: باید در روزهای آینده شاهد شدت افزایش این بیماری باشیم و انتظار داریم در سطح شهرستان یک نظام مراقبت فعال راه اندازی شود.

 

کبیر بیان کرد: جمعیت سالم و جمعیتی که یک باره به مراکز درمانی مراجعه کردند و بستری شدند و یا اینکه فوت کردند باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی گفت: باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد به گونه ای استفاده کنیم که آگاهی مردم نسبت به ویروس کرونا افزایش یابد.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان خاطرنشان کرد: همه مراکز شبانه روزی و مراکز حفاظتی ما در حال تشکیل شدن است و بنا است همه مردم منطقه خود را سرویس دهند.

 


کبیر یادآور شد: بجز در گرگان و گنبدکاووس هنوز به ضرورت ایجاد نقاهتگاه نرسیدیم و اگر بخواهیم در آینده مکان دیگری را به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته شود قطعاً از ظرفیت مساجد استفاده خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه به دنبال انتقال بیمار بدحال به نقاهتگاه نیستیم، افزود: در حال حاضر بیماران واقعی ما به بیمارستان ها مراجعه می کنند و این در حالی بود که در گذشته بیشتر افرادی که به بیمارستان مراجعه می کردند ناشی از ترس و نگرانی بود.

 

کد خبر 905531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha