آموزش‌های غیرحضوری و مجازی را در مدارس گسترش دهیم

صادقی گفت: آموزش‌های غیرحضوری و مجازی با خروجی‌های مثبتی همراه هستند و وقتی که دانش‌آموزان در حال استفاده از امکانات جدید و به‌روز هستند، فرصت ارزشمندی است تا از این طریق به بحث آموزش پرداخته شود.

«روح‌الله صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص اقدامات آموزش و پرورش اندیمشک در سال‌جاری اظهار کرد: کشورهای توسعه‌یافته زمانی به توسعه دست پیدا کردند که موضوع آموزش آنها مورد توجه قرار گرفت و در سطح شهرستان اندیمشک نیز مدیران و مسئولان ارشد توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و این بیانگر دیدگاه مثبت آنها است.

 

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک با اشاره به اینکه دو مقوله نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: منطقه مسکن مهر تا دو سال پیش فاقد مدرسه بود اما تاکنون دو مدرسه در این منطقه افتتاح شده و با توجه به افزایش جمعیت توسعه‌های بیشتری در این منطقه صورت می‌گیرد.

 

وی از ایجاد یک گزارش عملکرد تحت عنوان کتابچه ویژه مدارس و اولیا خبر داد و تصریح کرد: در این کتابچه به اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش، تعداد مدارس، فضاهای آموزشی، فرهنگی و پرورشی و تعداد دانش‌آموزان و عملکرد آموزشی و پرورشی آنها پرداخته شده است.

 

صادقی با بیان اینکه در آموزش و پرورش مسئله تربیت بر آموزش اولویت دارد و در شهرستان اندیمشک نیز توجه ویژه‌ای به اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی صورت می‌گیرد اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان در فضایی که شهدا بوده‌اند از لحاظ تربیتی و اخلاقی تاثیر بسیاری بر آنها دارد.

 

وی عنوان کرد: افتتاح ۱۵ مدرسه با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث ۲ سالن ورزشی با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال و بهره‌برداری از پنج کانون فرهنگی، ۲ سالن اجتماعات و یک کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال از جمله اقدامات آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک در سال‌جاری بودند.

 

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر روند تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و اذعان داشت: در اثر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تاثیراتی که در روند زندگی مردم ایجاد کرده، اقداماتی در سطح وزارت آموزش و پرورش، استان و شهرستان انجام شده است.

 

وی ابراز کرد: در تمامی مدارس اندیمشک عملیات ضدعفونی صورت گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق حوزه معاونت پشتیبانی وسایل تنظیف و ضدعفونی کننده نیز تهیه شده که در اختیار مدارس قرار می‌گیرند تا یک بار دیگر قبل از ورود دانش‌آموزان به مدارس این عملیات اجرا شود.

 

صادقی تاکید کرد: خوشبختانه در موضوع آموزش با هماهنگی‌هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما صورت گرفته به‌صورت روزمره آموزش‌هایی از طریق تلویزیون در حال انجام است و در سطح مدارس اندیمشک، با توجه به اینکه اکثر دانش‌آموزان با تکنولوژی روز هماهنگ هستند، مدیران اقدام به تشکیل کانال‌ها و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد یاد آور شد: آموزش‌های غیرحضوری و مجازی با خروجی‌های مثبتی همراه هستند و وقتی که دانش‌آموزان در حال استفاده از امکانات جدید و به‌روز هستند، فرصت ارزشمندی است تا از این طریق به بحث آموزش پرداخته شود.

 

کد خبر 906160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha