بعثت پیامبراکرم(ص)بشریت را از جهل و گمراهی نجات داد

استاد حوزه علمیه با بیان این که بعثت پیامبر اکرم(ص) و آغاز نزول قرآن مایه نجات بشریت از جهل و گمراهی بود، گفت:با وجود آیات قرآن و ائمه معصومین(ع) انسان ها تا روز قیامت بهانه ای برای گمراهی ندارند.

حجت الاسلام «عباس جعفری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: مبعث سالروز آغاز نزول آیات قرآن بر سینه مبارک پیامبر بوده و از این رو یک امر مبارک و ارزشمند و دارای اهمیتی محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه افزود: بعثت و رهبری پیامبر و نزول قرآن حجت را برای هدایت بشریت تمام و کامل کرد و راه نورانی بندگی خداوند به طور کامل در قرآن شریف بیان شد همچنانکه خداوند می‌فرماید: «قد تبین الرشد من الغی» یعنی راه هدایت از گمراهی و سیاه بختی روشن و مبرهن شد.

 

وی با بیان این که با وجود آیات قرآن بهانه ای برای گمراهی مردم وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: قرآن، کتابی جامع و کامل و ویژه همه اعصار و زمان ها است و همه انسان ها به نوبه خود می‌توانند از هدایت های این کتاب آسمانی بهره مند شوند، چراکه قرآن کتاب زندگی است و به انسان ها شیوه درست زندگی کردن و رفتار صحیح را آموزش می دهد.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به معنای بعثت مبنی بر برانگیخته شدن و رستاخیر یادآور شد: این روز همان روزی است که تحولی بزرگ در جامعه بشری و در کل عالم هستی رخ داد و با آغاز پیامبری آخرین پیامبر راه هدایت بیش از پیش روشن شد.

 

وی تصریح کرد: معنای هدایت به وسیله بعثت آن جایی بیشتر معلوم می‌شود که این مسیر با رحلت پیامبر نیز قطع نشده و در روز غدیر خم با اعلام جانشینی امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار(ع) مسیر هدایت مشخص ماند و انسان ها تا روز قیامت بهانه ای برای گمراهی و اشتباه با وجود داشتن قرآن و اهل بیت(ع) ندارند.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان عید مبعث و عید غدیر را از بزرگترین اعیاد و ایام شادی شیعیان و مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: ما افتخار می کنیم در مکتبی هستیم که پیامبر آن حضرت محمد مصطفی و ادامه دهنده راه ایشان ائمه اطهار(ع) هستند و حتی در ایام غیبت نیز، به دستور خودشان تابع ولایت مطلقه فقیه هستیم.

کد خبر 907571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha