تشییع نمادین پیکر امام کاظم(ع) به دلیل کرونا در کاظمیه برگزار نشد

هیئت ها و موکب های شهر کاظمیه به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری تشییع نمادین پیکر امام موسی کاظم(ع) خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، مردم و موکب ها و هیئت های شهر کاظمیه در بیانیه ای عذر خواهی رسمی خود را از برگزار نکردن مراسم تشییع نمادین پیکر امام موسی کاظم(علیه السلام) در سالروز شهادت این امام همام اعلام کردند.

 

در این بیانیه آمده است: تصمیم برگزار نکردن این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت خطرناک بهداشتی در عراق، تبعیت از درخواست مرجعیت عالیقدر در نجف اشرف و پایبندی به تصمیم های دولتی و مقامات بهداشتی متخصص اتخاذ شده است.

 

براساس این بیانیه، سفارش های گروه بحران و پایبندی به احکام ماده 46 از قانون بهداشت عمومی به شماره 89 برای سال 1981 میلادی به منظور حفظ جان همه مردم به خصوص زایران باعث شد تا در این شرایط خطرناک بهداشتی که هیچ تجمعی برگزار نمی شود، این تصمیم اتخاذ شود.

 

مردم و موکب های شهر کاظمیه با عذرخواهی رسمی از همه زایران و عزاداران استان های مختلف عراق، اعلام کردند: برای حفظ جان و سلامتی عزاداران و زایران هیچ خیمه و موکبی برپا نشده است.

 

در این بیانیه آمده است: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که ویروس کرونا یک بیماری جهانی است که جان میلیون ها نفر در سراسر جهان از جمله عراق را تهدید می کند. برکسی پوشیده نیست که این مراسم در دین اسلام و مذهب شیعه، اعمال مستحبی به شمار می آید و حفظ جان مردم واجب شرعی است. به همین دلیل برای خروج از این بحران خطرناک، اینگونه مراسم ها برگزار نمی شود.

 

کد خبر 907573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha