عید مبعث، روز جهانی قرآن‌کریم نامگذاری شد

دغاغله گفت: از سوی عتبه مقدس امام حسین (ع) و دارالقرآن این عتبه روز عید مبعث به‌عنوان روز جهانی قرآن‌کریم نامگذاری شد که این اقدام با استقبال مراجع عظام تقلید مواجه شد.

«مهدی دغاغله» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: از سوی عتبه مقدس امام حسین (ع) و دارالقرآن این عتبه روز عید مبعث به‌عنوان روز جهانی قرآن‌کریم نامگذاری شد که این اقدام با استقبال مراجع عظام تقلید مواجه شد.

 

مدیر دارالقرآن عتبه امام حسین (ع) در خوزستان ادامه داد: هدف از نامگذاری این روز توسل و توجه بیشتر مسلمانان به تلاوت قرآن‌کریم است و این روزها که همه جهانیان به‌ویژه کشور ایران اسلامی درگیر با ویروس کرونا هستند، علاوه بر رعایت حداکثری بهداشت، توسل به قرآن می‌تواند چاره کار ما باشد.

 

وی با بیان اینکه قرآن‌کریم میان مسلمانان مهجور واقع شده است اضافه کرد: در حدیثی از پیامبر (ص) آمده است که می‌فرماید اگر  فتنه‌ها شما را فرا گرفتند به قرآن رجوع کنید، بر هر مسلمانی واجب است که در این روزهای دشوار با توسل به قرآن‌کریم سنت تلاوت قرآن را احیا کند.

 

دغاغله با اشاره به اینکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با نام‌گذاری روزقدس و هفته وحدت در تلاش برای اتحاد میان مسلمانان هستند تصریح کرد: عنوان روز جهانی قرآن کریم می‌تواند در اتحاد مسلمانان نقش موثری ایفا کند، اکنون که آغاز هفته وحدت است توسل به قرآن کریم می‌تواند راهگشای امت اسلامی باشد.

 

کد خبر 907621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha