برگزاری مراسم مبعث نبی اکرم(ص) در نجف اشرف به دلیل کرونا لغو شد

مقامات امنیتی در نجف اشرف تصمیم گرفتند تا مراسم مبعث پیامبر اکرم(ص) را به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا برگزار نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، پلیس نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: از همه عراقی ها در داخل و خارج از نجف اشرف به دلیل برگزار نکردن مراسم مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) عذرخواهی کرد.

 

در این بیانیه آمده است که به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا که با تجمع های انسانی احتمال انتقال آن وجود دارد، برنامه های مراسم مبعث نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برگزار نمی شود.

 

پلیس نجف اشرف اعلام کرد: این تصمیم درچارچوب توصیه های مرجعیت عالیقدر شیعیان و گروه بحران بهداشت درباره خطر انتقال ویروس کرونا بین زایران و شهروندان عراقی در تجمع ها و به منظور حفظ سلامت آنها اتخاذ شده است.

 

در همین حال، «لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به 23 مورد در این استان رسیده است.

 

الیاسری افزود: نیروهای امنیتی، تعدادی از مخالفان توصیه های گروه بحران درباره ممنوعیت تردد را دستگیر کردند.

 

وی ادامه داد: ما از فرماندهی عملیات مشترک خواسته ایم تا تعدادی از نیروهای ارتش را برای کمک به نیروهای امنیتی نجف اشرف اعزام کنند.

 

دکتر«حسن هلوس الحاتمی» معاون مدیر اداره بهداشت نجف اشرف بر ضرورت کاهش ازدحام به ویژه در موسسه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

 

الحاتمی گفت: گروه بحران بر ادامه تعطیلی فرودگاه و ورودی های زمینی این استان و جلوگیری از ورود شهروندان استان های دیگر تاکید کرده است.

 

کد خبر 907755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha