کنترل تردد در مبادی ورودی و خروجی استان آذربایجان‌شرقی

پورمحمدی گفت: این کنترل‌ها همچنان در همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود و به افراد مشکوک به بیماری اجازه تردد داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان این‌که بحران فعلی تمام کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته و مدعی نیز مشکلات زیادی به وجود آمده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در کشورمان با تجربیاتی که از سال‌های گذشته در بحران‌های مختلف به دست آمده، مدیریت بیماری کرونا به شکل هماهنگ و منسجم انجام می‌شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به این‌که کادر پزشکی و درمانی به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند، افزود: دغدغه همه مسؤولان و دست‌اندرکاران، سلامت مردم است، در شرایط بحرانی، همه باید در کنار هم باشند و اگر اشکال و ایرادی هم هست، باید با هم‌فکری و همکاری حل شود.

وی با بیان این‌که اقدامات ناهماهنگ و جزیره‌ای می‌تواند در روند مدیریت و مقابله با این پدیده مشکل ایجاد کند؛ افزود: مصوبه دیروز ستاد ملی مبنی بر تعطیلی بازارها و مراکز تجاری در ۱۱ استان کشور و برخی از شهرستان‌ها، لازم الاجرا است.

پورمحمدی گفت: برای استان آذربایجان شرقی، فقط تعطیلی بازارها در دو شهرستان تصویب شده بود؛ اما با تفویض اختیار از سوی وزیر کشور، تصمیم گرفته شد که همه شهرهای استان مشمول این مصوبه باشند.

پورمحمدی افزود: بر این اساس، کلیه بازارها، مراکز تجاری، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی استان به منظور جلوگیری از ازدحام و تراکم جمعیت، تا روز ۱۳ فروردین و پایان تعطیلات نوروزی تعطیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدها و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و پروتئینی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و مراکز ارائه خدمات عمومی با رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از تراکم جمعیت، از این مصوبه مستثنی هستند و بدون وقفه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص کنترل تردد در مبادی ورودی و خروجی استان نیز گفت: این کنترل‌ها همچنان در همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود و به افراد مشکوک به بیماری اجازه تردد داده نمی‌شود.

کد خبر 907872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha