بهشت محصول رفتار صحیح بر اساس مبانی فکری اهل بیت(ع) است

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان‌اینکه عمل به قواره‌های فکری تبیین شده توسط ائمه(ع)، نظام بندگی ما را شکل می‌دهد، گفت: بهشت محصول درست رفتار کردن مبتنی بر این مبانی عمیق و دقیق فکری است تا از این طریق سلوک خود را مهدوی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» در طرح نوروزی «ربیع‌الانام» در شرح «احادیثی از امام زمان(عج)»، اظهار کرد: سبک زندگی و شیوه و منش رفتار ما از اصولی برخوردار است یعنی هر آدمی در هر جای این دنیا هر حرفی که می زند و هر رفتاری که دارد، دارای مبانی خاصی است چه به آن مبانی توجه خودآگاه داشته باشد چه نداشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما ناگزیریم که با قواره های فکری رفتار کنیم، تصریح کرد: اولیای حق معیارهایی را برای نوع منش و قواره های فکری ما تبیین کرده اند که توجه و عمل به آنها نظام بندگی را شکل می دهد که این در ابعاد گوناگون معنا و مصداق دارد.

 

وی ادامه داد: از مهمترین عرصه هایی که ما باید در رفتار عمومی و اجتماعی نسبت به آن حساسیت داشته باشیم، عرصه مسائل مالی و تامین منافع مالی دیگران است. این جزء مرزهایی است که باید نسبت به آن حرمت قائل شویم.

 

حجت الاسلام سرلک با اشاره به حدیثی از امام زمان(عج) بیان کرد: در «وسائل الشیعه» از ایشان نقل است که فرمودند: حلال نیست و حرام است که احدی از شما تصرف کند در اموال دیگران چه کم باشد یا زیاد، یا در نگاه شما ارزشمند باشد یا نباشد.

 

وی تاکید کرد: این یعنی امکان ندارد این امکان که در اموال دیگران تصرف کنیم، وجود داشته باشد مگر آنکه از صاحب آن مال اذن داشته باشیم. مخصوصا اگر دامنه این اموال به اموال عمومی و بیت المال کشیده شود. لذا در این باره حدود مهمی وجود دارد که باید رعایت شود تا وقتی که مالک مِلک یا امکانی مالکش نیستیم، حدود آن و حق مالک را هر کس که باشد، رعایت کنیم.

 

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه در عرف بین الملل هم این مسئله مشخص است، خاطرنشان کرد: با چنین رعایتی آن بهشتی را که بعد از این عالم در انتظار ما است، همین جا تجربه می کنیم بهشت محصول درست رفتار کردن مبتنی بر این مبانی عمیق و دقیق فکری است تا از این طریق سلوک خود را مهدوی کنیم.

 

کد خبر 909423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha