«جهش تولید» راهبردی فراتر از شعار سال

جهش تولید، یک راهبرد مطمئن برای پیشرفت اقتصادی است که توجه به ابعاد آن، سبب می شود ایران در همه عرصه‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی محتاج دست بیگانگان نباشد، این مهم جزء با اقتدار دولت و عزم ملی محقق نمی شود.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: پا به سال جدید با نیتی نو گذاشتیم، سالی که به دستور رهبر معظم انقلاب مزین به جهش تولید شد، سال گذشته را با سیاست های «رونق تولید» به آخر رساندیم اما چیزی که بیشتر از همه مهم بود، مسئله محقق شدن وعده ها و تلاش برای اهداف برنامه و نقشه راه یک ساله ایران بود.

 

به ‌تعبیر مقام معظم رهبری سال نو را همزمان با مقلب القلوب و با شعار با قدرتی همانند «جهش تولید» آغاز کردیم، اگر همت و تلاشی در راستای تحقق این شعار به دنبال سیر صعودی شعارهای اقتصادی سال های گذشته صورت بپذیرد، بی شک در اقتصاد داخلی محتاج غرب نخواهیم بود.

 

 

شعارهای قدرت طلبانی در غرب به مقام مقایسه با شعارهای کلان و راهبردی رهبر انقلاب نمی رسد چراکه پشت این شعارهای مدبرانه، عزم و اراده ای ملی نهفته است که جزء با عمل محقق نمی شود.

 

حضور جوانان در عرصه‌های تولید بر کسی پوشیده نیست و لازمه رسیدن به این درجه از قدرت، همت و اراده‌ی جوانان را می طلبد تا راه صدساله موفقیت، یک ‌شبه‌ طی شود، محتاج غرب نبودن در همه عرصه‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی جزء با اقتدار و عزت به دنبال تحریم های بی چون و چرا محقق نمی شود.

 

تولید ماسک توسط جهادگران، نوعی از جهش تولید است

حجت الاسلام« احمد نجمی پور»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شش سال پیاپی شعار اقتصادی انتخاب می کنند، چراکه در مجموعه تولید، انتظارات رهبری طی سال های گذشته محقق نشده است.

 

امام جمعه سربیشه افزود: جهش تولید نباید به عنوان یک شعار تنها در سربرگ نامه های اداری و به همایش ها ختم شود، بلکه باید مجموعه دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمامی نهادها در راستای شعار سال (جهش تولید) همدل و همراه و با اتحاد و التزام کمک کننده باشند تا شعار سال عملی شود.

 

وی بیان کرد: جهش تولید راهبرد و برنامه یک سال ایران است که باید در این خصوص کار اساسی توسط همه نخبگان، جوانان، ملت و دولت انجام شود.

 

امام جمعه سربیشه بیان می کند: وقتی جهش تولید اتفاق بیفتند، اشتغال ایجاد می شود و زمانی که اشتغال ایجاد شود، ازدواج و بیکاری هم اتفاق می افتد؛ لذا این شعار یک بسته کامل است که همه مردم و مدیران می توانند کمک کننده باشند و همکاری در خصوص تحقق شعار سال تنها مربوط به حاکمیت نیست بلکه هر کس در هر موقعیتی می تواند، کمک کننده باشد.

 

وی عنوان کرد: در بحران کرونا، بسیاری از مردم، کارگاه ها و کارخانه ها؛ خودجوش به عنوان یک کار جهادی شروع به تولید ماسک کردند که خود یک جهش تولید بود.

 

حجت الاسلام نجمی پور گفت: مقام معظم رهبری نسبت به مسائل کشور کلان نگر هستند و اگر شعار اقتصادی می دهند، در تناقض با فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیست.

 

وی افزود: هم دولت و هم تمامی دستگاه های کشور، برنامه های آنها باید در راستای شکل گیری و تحقق شعار سال تنظیم شود، شعار سال یک اصل کارشناسی شده و یک اصل مدون لازم دارد که جزء با اتحاد ملت و دولت امکان پذیر نیست.

 

اقتصاد مقاومتی تقش پایه و به سزایی در جهش تولید دارد

امام جمعه سربیشه با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی» طی سال های گذشته، گفت: شعار اقتصاد مقاومتی، یک اصل قرآنی و علمی و نقشه راه کشور بود که در تحقق جهش تولید هم نقش پایه و به سزایی دارد.

 

حجت الاسلام نجمی پور با تاکید بر اینکه شعار سال «جهش تولید» باید به گفتمان فراگیر دولت و ملت تبدیل شود، گفت: راهکارهای فراگیر شدن گفتمان شعار سال در گام نخست تبیین و تبیلغ جهش تولید توسط سیاستمداران و گروه های مرجع تولید همان (قوای سه گانه) است.

 

وی گفت: تبلیغ و تبیین اقتصاد مقاومتی توسط رسانه ها، اساتید دانشگاهی و نخبگان و اعتقاد جدی همه جریانات سیاسی و فکری به شعار سال از دیگر راهکارهای تحقق شعار است.

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه متاسفانه طی چند سال اخیر عده ای فقط شعارهای سال را به صورت بنر درب ادارات خود نصب کردند، بیان کرد: از بطن این موارد، اهداف شعار سال محقق نمی شود؛ بلکه تحقق شعار سال یک کار جهادی و یک عزم ملی را می طلبد.

 

حجت الاسلام نجمی پور مطرح کرد: رفع مشکل بیکاری، ازدواج و اشتغال قشر تحصیل کرده کشور در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) است که دولت و مجلس برای برون رفت از این دغدغه های جوانان باید برنامه و طرح های کلان داشته باشد چراکه مهمترین آسیب دامن گیر جامعه امروز، «اشتغال جوانان» است که اگر محقق نشود بیکاری، ازدواج نکردن، آسیب های اجتماعی و ناهنجاری هایی را در پی خواهد داشت که خود پازلی  برای رسیدن به جهش تولید.

 

وی ادامه داد: رفع نشدن مشکلات جوانان شکاف بین ملت و حاکمیت را به وجود می آورد، لذا اگر جهش تولید محقق نشود سونامی خواهد بود که کشور را به خطر خواهد انداخت.

 

امام جمعه سربیشه بیان کرد: کرونا، یک مریضی و بیماری است که بحرانی را در کشورهای دنیا ایجاد کرد، ولی جهش تولید راهبردی است که اگر محقق نشود یک سونامی بیمارگونه است.

 

حجت الاسلام نجمی پور گفت: ابتکار رهبری در انتخاب شعارهای سال بی نظیر است ولی برخی مدیران به این شعارها بی توجهی می کنند، انتخاب کالای با کیفیت حق مردم است که در صورت حمایت از تولید کننده ها محقق می شود.

 

وی افزود: موشک بالستیک توسط ایران تولید می شود ولی مواد اولیه پوشک بچه از خارج وارد می شود، لذا یک ایرانی می تواند تولید باکیفیت و قابل رقابتی را ارائه دهد در صورتی که حمایت شود.

 

 تحریم بیشتر مساوی با  انگیزه تولید بیشتر 

امام جمعه سربیشه گفت: تحریم ها در راستای تولید بیشتر، کمک کننده کشور هستند و سبب می شود به لحاظ اقتصادی وابسته و محتاج به کشور دیگری نباشیم.

 

حجت الاسلام نجمی پور با گلایه از اینکه برخی ها به شعارهای سال بی توجهی می کنند، افزود: وظیفه دولت در راستای جهش تولید این است که ضمن مبارزه با قاچاق کالا و ارز و واردات بی رویه کالاهای خارجی، از تولید ملی حمایت کند.

 

مردم، دولت و تولیدکننده سه ضلع مهم مثلث جهش تولید 

وی ادامه داد: دولت یک ضلع از مثلث تحقق شعار سال است که باید با جدیت با قاچاق کالا و ارز و واردات بی رویه مبارزه کند، تولید کنندگان در ضلع بعدی جهش تولید هستند که باید کالاهای خود را با کیفیت و هماهنگ با ضائقه مردم، تولید کنند.

 

امام جمعه سربیشه ادامه داد: تبلیغات کالاهای باکیفیت و تولید کالای دارای مزیت رقابتی در سطح کشور برای جهش تولید مهم است، مردم و مصرف کنندگان در ضلع بعدی مثلث جهش تولید قرار دارند که باید از تولید حمایت و کالای ایرانی بخرند.

 

 

 

کد خبر 910517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha