پویش مناجات در فضای مجازی راه اندازی شود

حجت الاسلام حافظ نیا بر راه اندازی پویش مناجات، ختم قرآن و صلوات در فضای مجازی به مناسبت نیمه شعبان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(شنبه، ۱۷ فروردین) در جلسه ستاد بزرگداشت نیمه شعبان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام آقا امام زمان(عج)،اظهارکرد: سربازان آقا امام زمان(عج) در نهایت گمنامی و با مجادهدت های خاموش از نظام، انقلاب و اسلام دفاع می کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه جشن ها و برنامه های نیمه شعبان صدها سال است که در کشورما و سایر کشورها برگزار می شود،افزود: متاسفانه امسال بواسطه درگیری کشور ما و سایر کشورها با بیماری منحوس کرونا و عمل به توصیه های پزشکان مبنی بر رعایت اصول بهداشتی، جشن ها و برنامه های نیمه شعبان به مانند سال های گذشته برگزار نمی شود.

 

وی به اهمیت نیمه شعبان اشاره و تصریح کرد: به راحتی نمی شود از نیمه شعبان گذشت چرا که نیمه شعبان سالروز ولادت امامی است که همه دنیا منتظر اوست.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه جشن ها و برنامه های نیمه شعبان امسال به شکل و قالبی دیگر برگزار می شود،خاطرنشان کرد: شب نیمه شعبان اهمیتش بسیار بالاست و مهم ترین شب سال پس از شب قدر و بافضیلت ترین شب سال است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه شب نیمه شعبان را به مانند شب قدر احیاء کنیم،گفت: اعمال و دعاهایی برای این شب پرفضیلت در کتاب های ادعیه ذکر شده که مردم را نسبت به خواندن این دعاها تشویق کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و نهادها برای اجرای برنامه های نیمه شعبان با یکدیگر هم افزایی و همکاری لازم را داشته باشند،افزود: شهرداری ها، دهیاران و ادارات آذین بندی و چراغانی معابر، خیابان ها و میادین و سردرب ادارات را انجام دهند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا ادامه داد: در روز نیمه شعبان گروه های جهادی و بسیجیان مساجد، معابر و سطح شهر را گلاب افشانی کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با تاکید بر اینکه آسمان شهر در شب نیمه شعبان توسط شهرداری نورافشانی شود،تصریح کرد: در روز نیمه شعبان کاروان شادی به همت شهرداری و سپاه با یک دستگاه خودرو راه اندازی شده و سرودهای مرتبط با جشن نیمه شعبان پخش شود.

 

وی ادامه داد: پخش قرآن و سروده های مذهبی از مناره های مساجد، اهدای هدایا به خانواده های شهدایی که نام های امام عصر را داشته اند، اهدای شاخه گل به مسافران غیربومی که از ورودی شهر بازگردانده می شوند، توزیع گوشت قربانی بین فقرا و نیازمندان، تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان و راه اندازی پویش مناجات و ختم قرآن و صلوات در فضای مجازی نیز برای نیمه شعبان مناسب است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: باتوجه به ممنوعیت اجتماعات در مساجد برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مساجد، هزینه های مرسوم را به تهیه ارزاق عمومی خانواده های نیازمند صرف خواهند کرد.

 

کد خبر 912218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha