افزایش ۳۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید فولاد کویر/ تکمیل زنجیره صنعت فولاد ، اولویت کنونی این مجتمع تولیدی

مدیر عامل مجتمع تولیدی فولاد سپید فراب کویر شهرستان آران و بیدگل از افزایش ۳۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید این مجتمع فولادی در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «احمد خوروش» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ظرفیت تولیدی مجتمع سپید فراب کویر آران و بیدگل در سال جهش تولید ۳۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

 

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل افزود: این مجتمع تولیدی در سال ۱۳۹۸ در راستای تحقق شعار رونق تولید توانست به رتبه ها و رکوردهای خوبی در حوزه تولید، صادرات و فروش، ورود به بورس، افزایش ارزش سهام، صادر کننده نمونه و قرار گرفتن در لیست ۱۰۰ شرکت برتر کشور دست یابد. 

 

خوروش افزود: صادرات مجتمع فولاد کویر در نیمه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد از نظر ریالی و ۹۲ درصد از لحاظ وزنی افزایش داشت.

 

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل افزود: این مجتمع در این بازه زمانی، با صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات فولادی به کشورهای دیگر رکورد مطلوبی را در این زمینه به ثبت رساند.

 

خوروش با اشاره به نشست اخیر مجمع عمومی فوق العاده سهامداران فولاد کویر گفت: در این نشست، افزایش ۳۵۰ درصدی سرمایه مجتمع که ۵۰ در صد از آن از محل سودهای انباشته و ۳۰۰ درصد نیز از محل آورده های نقدی و مطالبات حال شده سهامداران تامین می شود به تصویب رسید.

 

 

برنامه مجتمع فولاد کویر برای تکمیل زنجیره تولید

 

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با تاکید بر لزوم اجرای پروژه های توسعه مجتمع فولاد کویر در راستای رسیدن به زنجیره کامل تولید صنعت فولاد، اظهار داشت: خوشبختانه این مجتمع در سال گذشته ضمن اخذ مجوزهای لازم برای اجرای طرح های توسعه، موفق شد قرار داد اجرای طرح ذوب و ریخته گری را به امضا برساند.

 

خوروش با تاکید بر اینکه فولاد کویر جزو شرکت هایی است که به دنبال تکمیل زنجیره تولید است، خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره فولاد کویر در فرایند تکمیل زنجیره تولید شرکت به معدن نیز اندیشیده اند و در این زمینه خوشبختانه به نقاط خوبی هم رسیده ایم و امیدواریم با اصلاحی که در فعالیت شرکت ایجاد شود معدن را در مرحله بعدی به زنجیره تولید اضافه کنیم.

 

وی اولویت کنونی فولاد کویر را تکمیل زنجیره ابتدایی صنعت فولاد ذکر کرد و گفت: این زنجیره در مرحله ابتدایی شامل تولید شمش و ریخته گری است و در مراحل بعدی معدن، گندله سازی، کنسانتره و احیا را در بر می گیرد./

کد خبر 912501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha