با رونق بخش ساخت و ساز جهش تولید را محقق کنیم

رجبی با اشاره به اینکه جهش تولید بدون حمایت از سازندگان داخلی امکان پذیر نیست، گفت: با رونق بخش ساخت و ساز جهش تولید را محقق کنیم.

«فرج الله رجبی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: ما باید ببینیم از لحاظ علمی کوتاه ترین راه ها برای جهش تولید کدام راه ها است و آن راه ها را شناسایی و عملیات اجرایی برای رسیدن به اهداف را در این زمینه طراحی و اجرا کنیم. یکی از راه هایی که می توان بحث جهش تولید را عملیاتی کرد، بخش ساخت و ساز است. وقتی صحبت از ساخت و ساز می کنیم منظور اقدامات در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیست بلکه اقدامات در چند حوزه و تمام بخش های مرتبط را مد نظر داریم و باید کل مجموعه دولت درگیر شوند. بانک مرکزی پنج الی شش وزارتخانه، مرکز پژوهش ها و مجلس باید درگیر این موضوع شوند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید نگاه حاکمیتی به این موضوع داشته باشیم. وقتی این موضوع را به عنوان یک سیاست ملی نگاه می کنیم و نه به عنوان یک سیاست محدود در یک وزارتخانه قطعا می توانیم موفق عمل کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم مردم را پای کار بیاوریم، تمام قسمت های نرم افزاری و سخت افزاری تولید را در دست مردم قرار دهیم و با نگاه ویژه به بخش مسکن می توانیم به جهش تولید کمک کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر بخش مسکن رونق بگیرد کارخانه های ما راه می افتد، همزمان با تحریک تقاضا و تقویت تولید در این بخش جهش تولید نیز اتفاق می افتد.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازندگان ما در صورتی می توانند روی پای خودشان بایستند که تولیدات شان توانایی رقابت با مشابه خارجی را داشته باشد البته در این میان بحث استانداردها و کیفیت تولید هم مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که تقویت تولید بدون صادرات انجام پذیر نیست و به همین منظور باید سازوکار صادرات آسان را برای تولیدکنندگان مان فراهم کنیم./

کد خبر 912537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha