دوخت ماسک توسط هنرمندان/ ضریب اشغال اماکن اقامتی گیلان به صفر رسید

امیرانتخابی با اشاره به ممنوعیت سفر به گیلان و تعطیلی اماکن گردشگری، ضریب اشغال مراکز اقامتی استان را صفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «شهرود امیرانتخابی» امروز(دوشنبه، ۱۸ فروردین) در جمع خبرنگاران به اقدامات این اداره کل در مقابله با کرونا ویروس اشاره و عدم پذیرش مسافران در واحدهای اقامتی این استان را نخستین اولویت در مقابله با این ویروس منحوس اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان تمامی واحدهای بوم‌گردی و اقامتگاه‌های استان تعطیل و پذیرش هر مسافری در این حوزه ممنوع شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: ممنوعیت سفر به استان و تعطیلی اماکن گردشگری، ضریب اشغال مراکز اقامتی گیلان در ایام تعطیلات را به صفر رساند.

 

وی با تاکید بر نظارت مستمر روزانه بر تاسیسات گردشگری استان بیان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در گیلان، عمده واحدهای بوم‌گردی استان به‌صورت داوطلبانه و خودجوش اقدام به تعطیلی این مراکز کرده و از پذیرش گردشگران خودداری کردند.

 

امیرانتخابی با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی ابنیه تاریخی استان تصریح کرد: این اقدامات پیشگیرانه در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان به‌طور مستمر انجام می‌شود.

 

وی همچنین از دوخت ماسک به همت هنرمندان استان خبر داد و اظهارداشت: هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا داوطلبانه در کارگاه‌های خود اقدام به دوخت و توزیع ماسک رایگان کردند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت موازین بهداشتی در واحدهای گردشگری استان مراتب را به شماره تلفن‌های ٠١٣٣٣٧٣٧١٣٠ و ٠١٣٣٣۶١٨۴۶۵ گزارش کرده تا اقدام قانونی صورت گیرد.

کد خبر 913085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha