جشنواره بزرگ قرآنی «بشارت» برگزار می شود

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی "بشارت" ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی خبر داد.

محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیر خانه هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شبستان در مشهد گفت: جشنواره بزرگ قرآنی "بشارت" با محوریت "سوره نور" و در بخش های قرآن، نهج البلاغه، نماز جماعت و عفاف و حجاب برگزار می شود.


وی خاطر نشان کرد: اشاعه و ترویج فعالیت های قرآنی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با معارف قرآن، کشف استعدادهای هنری و آشنا نمودن نسل جوان جامعه با معارف قرآنی به کمک ابزار نوین و گسترش فرهنگ غنی قرآنی در نهاد خانواده و جامعه از جمله اهداف جشنواره بزرگ قرآنی "بشارت" است.


عبداللهی به موضوعات جشنواره قرآنی "بشارت" اشاره کرد و افزود: قرآن با محوریت سوره نور در قالب های روزنامه دیواری خانوادگی، خطاطی، مصور سازی آیات قرآن کریم، استخراج بهترین پیام سوره، نرم افزار، مقاله و پژوهش از جمله موضوعات بخش قرآن جشنواره قرآنی بشارت است.


وی ادامه داد: خلاصه نویسی و استخراج بهترین پیام، ترجمه فارسی خطبه 193 نهج البلاغه معروف به خطبه "همام" از جمله محور های بخش نهج البلاغه و ساخت فیلم کوتاه و عکس با محوریت نماز جماعت و عفاف و حجاب است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه این جشنواره در دو مقطع سنی زیر 16سال و 16 تا 30 سال برگزار می شود و همه آثار ارسالی به جشنواره بزرگ قرآنی "بشارت" با محوریت سوره نور می باشد، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار شرکت کنندگان در جشنواره بزرگ قرآنی "بشارت" تا پایان دی ماه سال جاری است.


عبداللهی با بیان اینکه همه هزینه های ارسال آثار به عهده شرکت کنندگان در جشنواره است، خاطر نشان ساخت: موضوعات آثار ارسالی باید مرتبط با موارد ذکر شده باشد، ذکر مشخصات در آثار الزامی است و همچنین دبیرخانه جشنواره از پذیرفتن آثار بدون شناسنامه معذور است.


وی اذعان داشت: شرکت کنندگان در بخش خوشنویسی می توانند آثار خود را به صورت خط شکسته، نستعلیق، نسخ، ثلث و تحریری ارائه کنند همچنین شرکت کنندگان در بخش عکس می توانند آثار خود را به صورت آنالوگ و دیجیتال و روی کاغذ های مخصوص عکاسی چاپ و به دبیرخانه جشنواره قرآنی بشارت ارسال کنند.


گفتنی است، مراسم اختتامیه این جشنواره اسفندماه سال جاری است و از 130 نفر از شرکت کنندگان برگزیده تقدیر به عمل می آید.


پایان پیام/

 

کد خبر 91374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha