آنهایی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند فرج را به تاخیر می‌اندازند

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه فرج ما در فرج امام زمان(عج) است، اظهار کرد: آنهایی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند فرج را به تاخیر می‌اندازند.

خبرگزاری شبستان _گیلان؛ یک نیمه شعبان دیگر آمد، آدم و عالم ۱۴٠٠ سال است که چشم انتظار آخرین منجی بشریت هر روز هفته را به جمعه می رسانند، مسلمان، مسیحی، کلیمی و زرتشتی و...  با هم امید به آمدن یک ناجی دارند تا جهان را به جای بهتری برای زیستن تبدیل کند.

و منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد، و این انتظار باید لحظه به لحظه باشد. به گونه‌ای که هر لحظه خبر ظهور به گوش منتظر رسید، آماده و مهیا برای بودن در رکاب امام عصر خویش باشد...

حالا که این روزها تمام دنیا درگیر ویروسی به نام کرونا(کووید۱۹) شده‌اند و مرگ و میرهای زیاد، ترس و وحشت آسایش را از بزرگ و کوچک ربوده، در اینجا، ایران خودمان بارها شنیده‌ایم که ویروس کرونا از علایم است که نزدیک به زمان ظهور حضرت آقا است. از نیمه شعبان میلیونی نذر چله گرفته‌ایم که با توسل به امام عصر(عج) هر چه سریع‌تر این بیماری منحوس از کشورهای دنیا ناپدید شود.

 


 به سراغ امام جمعه بخش سنگر رفتم و با وی در خصوص شرایط یک انسان با انتظار واقعی، گفت گو کردم؛ از حجت الاسلام «محمد محمدیان» پرسیدم:

-لذت و زیبایی انتظار فرج چگونه باید باشد و چگونه خود را منتظر واقعی بدانیم؟

ولی خدا، امام عصر(عج) ۱۴۰۰ سال است که در پرده غیبت به سر می‌برند و ما باید هر کجا که هستیم تمام دغدغه ما این باشد که امام زمان(عج) اکنون کجا هستند و در چه احوالاتی به سر می‌برند، باید با خود بگوییم آیا امام از ما راضی است یا خیر و آیا با کارهایی که انجام می‌دهیم، لبخند رضایت را بر دل مهدی فاطمه آورده‌ایم یا خیر، وقتی تا این اندازه ارتباطمان هر چند دور با ایشان برقرار باشد آن موقع از این ارتباط لذت می‌بریم و فرج را بیشتر طلب می‌کنیم. باید بدانیم که در هر حال باید معرفت مهدوی بالا برود تا بسیاری از مشکلات ما حل شود.

 

-معرفت مهدوی یک منتظر واقعی نسبت به فرج باید چگونه باشد؟
منتظر واقعی کسی است که بفهمد همیشه می‌بایست رو به سوی خدا کرد و معرفت خود را نسبت به امام زمان به قدری بالا برد که بداند باید با قلب خود این غیبت و درخواست برای تعجیل را درک کند و وقتی با قلبش این ایمان را پیدا کرد معرفت یافته و انتظارش واقعی است.
انسان باید ضعف و فقر خودش را بفهمد و بداند که یک موجود ضعیف است و دیدیم که در این عالم هستی یک ویروس کوچک چگونه آمد و به ما نشان داد که انسان‌ها باید همواره به خدا، اهل بیت(ع) و فرستاده‌های او تکیه کنند. بشریت تا زمانی که تشنه حضور امام زمان نباشد و این معرفت را کسب نکند، مشکلات ما باقی خواهد بود.

 

- از علایم آخر الزمان چیست؟
این است که بشریت در همه ادیان چه مسلمانان، کلیمی‌ها، زرتشتی‌ها، مسیحی‌ها و... به جایی می‌رسند که همه با هم دست به دامان خداوند می‌شوند که می‌خواهند خداوند آن موعود را هر چه سریع‌تر برساند تا دنیا را از این همه گرفتاری نجات بدهند. این روزها دیدیم در کشورهایی که گاهاً حتی خدا را قبول ندارند مردم به سجده افتادند و در صف نمازگزاران ایستاده‌اند و خدا را صدا زدند.

 

-با توجه به اینکه در همه ادیان منجی وجود دارد و همه در انتظار او هستند، گاها چه چیز باعث غفلت انسان از انتظار فرج می شود؟

در این ایام که هم ما مسلمانان و هم تمام جهان درگیر این ویروس شده‌اند باید اندیشید که چطور یک ویروس به این اندازه ریز، توانسته تمام ادعاهای بشریت را درباره اینکه ما به جایی از علم و فناوری رسیده‌ایم که طبیعت را می‌توانیم در سلطه خود داشته باشیم، زیر سوال ببرد. این انسان مغرور با علم و توانایی خود دچار غفلت می‌شود، برای مثال؛ بر فرض اینکه برخی کشورها خود این ویروس را ساخته‌اند، اکنون می‌بینیم که این ویروس، دامن همه آنان را هم گرفته و این یعنی اگر خداوند مهربان و رئوف بخواهد می‌تواند به دست خود بشر آنها را محاکمه و زمین‌گیر کند.
ما هرگز ندیده بودیم که خانه خدا و مساجد اینقدر خلوت و تعطیل باشند علت این ابتلا این است که معمولاً وقتی یک مصیبتی آمد «انا لله و انا الیه راجعون» انسان در مقابل مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها بداند که سررشته دست خداست و به او تکیه کند و رو به سوی او بیاورد نه اینکه بر خود مغرور باشد که همه چیز دست من است و از خدا و فرستاده‌های او غافل شود.


-در چنین مواقعی که بلا و گرفتاری نازل می‌شود متوسل شدن به امام زمان (عج)  چقدر کارگشاست؟  
با پیدا شدن ویروس کرونا در ایران توفیقی شد که دعای «الهی عظم البلا» میلیونی توسط مردم خوانده شود اما باید متوجه باشیم که این دعا را فقط برای اینکه بخواهیم از دست کرونا نجات پیدا کنیم، نخوانیم بلکه باید بخوانیم تا آن مواردی که خدای متعال وعده داده که بعد از دعای خود بگوییم «و عجل فرجهم و فرجنا بهم» یعنی خداوند فرج موعود ما را برساند که گشایش و گرفتاری‌های ما از طریق او انجام شود.
این توسل‌ها را باید از ته قلب درک کنیم چرا که اگر بشریت و فطرت خداجوی ما به این نقطه برسد خداوند فرج امام زمان(عج) را می‌رساند ولی اگر نرسیدیم آن ابتلاها ادامه پیدا می‌کند.


-آیا ویروس کرونا که این‌روزها عالم و آدم را درگیر خودش کرده را می‌توان از نشانه های ظهور دانست؟

نمی‌توان گفت که این حوادث از علائم حتمی ظهور است،  اتفاقاً اتفاقات مختلفی پیش می‌آید و نباید شک کنیم که ما در آخر زمان هستیم، انقلاب اسلامی ما یکی از مقدمات ظهور حضرت بود اما اینکه بگوییم ویروس کرونا یکی از این علایم بوده و فردا قرار است امام زمان(عج) بیایند، نه اینگونه نیست، خیلی وقت‌ها همه چیز مهیا بود ولی متاسفانه با بعضی از کارهای ما زمینه ظهور به تاخیر افتاد، در زمینه مهدویت خیلی باید مطالعه و دقت کرد، خداوند کسانی را که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند تکذیب می‌کند و بدانید که آنهایی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند فرج را به تاخیر می‌اندازند.

کد خبر 914477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha