وحدت حوزه و دانشگاه راهکار مبارزه با جدایی دین از سیاست بود

نماینده ولی فقیه در مازندران جدایی حوزه و دانشگاه را در گذشته با هدف تفرقه دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهکار امام خمینی (ره) برای مبارزه با جدایی دین از سیاست بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فیقه در مازندران، شب گذشته (26 آذر) در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در محمودآباد با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح در 27 آذرماه مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: منافقین فکر می کردند با به شهادت رساندن این متفکر و عالم بزرگ اسلام می توانند در روند انقلاب اسلامی خللی وارد کنند که با بصیرت مردم و تدابیر حکیمانه رهبری، انقلاب اسلامی همچنان به مسیر تعالی و رشد خود ادامه می دهد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز ارائه و اشاعه دانش اسلامی در جامعه، افزود: ما باید به دنبال علومی باشیم تا نیازهای و خواسته های کشور را تأمین کند و مردم براساس تعالیم دینی به آرامش و آسایش بیشتری دست یابند.

آیت الله طبرسی به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که تاکنون در سطح استان همایشی با این عنوان و با این شکوه برگزار نشد و محمودآباد در این کار پیشرو بوده است.

 

امام جمعه ساری، وحدت حوزه و دانشگاه را با سابقه‌ 150 ساله یکی از کارهای ارزشمند روحانیان بزرگ به ویژه امام بزرگوار برای جلوگیری از تفرقه دانست و عنوان کرد: برخی به دنبال ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه و جدایی جوانان تحصیل‌کرده از روحانیان بودند و می‌خواستند مفهوم جدایی دین از سیاست را با دانشگاه رقم بزنند که با تدبیر امام خمینی (ره) در عنوان وحدت حوزه و دانشگاه به خواسته خود نرسیدند.

 

وی، جدایی حوزه و دانشگاه را در گذشته با هدف تفرقه دانست و گفت: امروز دشمن دیگر به دنبال تفرقه نیست بلکه به دنبال نابودی ارزش‌ها، دین و اتحاد است.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، مبارزه خود را از سال 42 آغاز و با کار فرهنگی سرانجام در سال 57 به پیروزی رساند، افزود: در پیروزی انقلاب همه اقشار اعم از دانشجو، طلبه، کاسب، معلم و دانش‌آموز حضور داشتند و همه این مهم به خاطر این بود که امام هوشمند اقشار مختلف را با کارهای فرهنگی در کنار هم، برای هم و با هم برای تشکیل کشوری اسلامی متحد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به دانشجویان این نگاه را نشانگر بصیرت بالای معظم له دانست و اظهارکرد: یکی از توصیه‌های مناسب ایشان برگزاری اینچنین همایش‌هایی است تا وحدت در میان قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه حفظ شود.

 

حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد، نیز برگزاری این همایش را از اقدامات خوب و ارزشمند شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: محمودآباد با 9 دانشگاه و بیش از 13 هزار دانشجو می‌توانند یکی از شهر های فرهنگی و دانش‌پذیر مازندران باشد.

 

وی اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای کارهای فرهنگی شهر، استفاده لازم را ببریم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 91743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha