ثبت نام ۶۱۰۰ بیکار ایلامی در سامانه بیکاری

شیرخانی با اشاره به ثبت نام ۶ هزار و ۱۰۰ بیکار ایلامی در سامانه بیکاری، گفت: شیوع ویروس کرونا موجب بیکاری بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه شده که با ثبت نام در سامانه بیکاری مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

«شکرالله شیرخانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: همزمان با شروغ کرونا در استان ایلام تاکنون تعدادی از قشرهای مختلف استان بیکار شده اند که طبق مصوبه ستاد کرونا به این افراد بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

 

وی تصریح کرد: تاکنون ۶ هزار و۱۰۰ نفر کارگر در سامانه بیمه بیکاری در استان ایلام ثبت نام کرده اند.

 

شیرخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی به افراد یارانه بگیر در دستور کار قرار دارد، گفت: طبق آمارهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام این تسهیلات به بیش از ۱۶۷ هزار خانوار در استان ایلام تعلق می گیرد.

 

وی افزود: در استان ایلام ۵ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار وجود دارد که بنا بر مصوبه دولت این قشر جزو اقشار خاص هستند و اگر تعداد خانوار این افراد یک نفر باشد، آن فرد یک میلیون تومان را دریافت می‌کند. اگر تعداد ۲ تا ۳ نفره باشند، ۵۰۰ هزار تومان بیشتر و اگر ۴ نفره یا بیشتر باشند یک میلیون تومان اضافه‌تر می گیرند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی ۱۴ کمپ ترک اعتیاد با سرانه هر مرکز پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همچنین کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی با سرانه پنج میلیون و ۳۰۰  هزار ریال برای مددجویان تمامی مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان استان پرداخت شده است.

کد خبر 918162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha