وحدت حوزه و دانشگاه نباید در حد تئوری باقی بماند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران، وحدت حوزه و دانشگاه را از نیازهای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این وحدت نباید تنها در حد یک تئوری باقی بماند.

حجت الاسلام ولی الله مرادیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران، امروز (27 آذر) با یادآوری روز بیست و هفتم آذر، شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به خبرنگار شبستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از آرزوهای دیرینه امام خمینی (ره) بود.

 

وی با بیان اینکه امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تحقق واقعی این مسأله تأکید دارند، خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در رسیدن به یک وحدت رویه میان حوزه و دانشگاه باید مبنای کار قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از نیازهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه رسیدن این دو مرکز علمی کشور به یک وحدت عملی سبب خنثی شدن بسیاری از توطئه های نظام سلطه علیه نظام خواهد شد، تصریح کرد: در سه دهه اخیر نیز وحدت حوزویان و دانشگاهیان سبب پیروزی های متعدد برای کشورمان شده است.

 

حجت الاسلام مرادیان با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای جدایی حوزه و دانشگاه استفاده می کنند، بیان کرد: حوزویان و دانشجویان دو قشر همیشه بیدار جامعه اسلامی هستند، از این رو برای وحدت حوزه و دانشگاه باید وحدتی که مورد قبول امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است به صورت جدی دنبال شود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران، با اشاره به اینکه روشنگری، هدایت و بصیرت حوزه و دانشگاه موجب شده است که اکنون این دو مرکز بزرگ علمی کشور به عنوان دو چالش بزرگ برای دشمنان نظام اسلامی محسوب ‌شوند، تصریح کرد: دشمن امروز با شناخت جایگاه مهم علمای شیعه در پی ضربه‌زدن به این جایگاه بزرگ است که باید با تفکر انقلابی این توطئه‌ها را خنثی کنیم.


وی با تأکید بر اینکه امروز شیوه تدریس در حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد تا شخصیت‌های بزرگی همچون امام راحل و دیگر اندیشمندان علمی و دینی در آن پرورش یابند، بیان کرد: وحدت دو بال علمی کشور سبب شکوفایی علوم حوزوی و دانشگاهی خواهد شد.

 

حجت الاسلام مرادیان با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نباید تنها در حد یک تئوری باقی بماند، تصریح کرد: باید در مسیر اجرای دقیق و عملیاتی این مسأله گام برداریم و تئوری‌پردازی را پایان دهیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 91817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha