رقابت 72 ملیت در مسابقات قرآنی جامعه المصطفی العالمیه

مسئول کمیته تشریفات هفدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه از برگزار شدن مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی این المپیاد با شرکت هزار و 500 نفر از 72 ملیت خبر داد.

محسن پور صمدی، مسئول کمیته تشریفات هفدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان در قم گفت: مرحله ابتدایی این دوره از مسابقات با حضور هزار و 500 نفر از 72 ملیت در دو مقطع ویژه بانوان و ویژه آقایان برگزار شد.


وی افزود: در مرحله مقدماتی این مسابقه طلاب غیر ایرانی خواهر در مدرسه عالی شهیده بنت الهدی و طلاب برادر در مجتمع عالی امام خمینی (ره) به رقابت پرداختند.


مسئول کمیته تشریفات این دوره از المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: این مسابقه یک روزه و در راستای گسترش فرهنگ گرایش بیشتر و عمیق تر به حدیث، قرآن و نهج البلاغه برگزار شد.


وی در ادامه با اشاره به روند برگزاری مرحله پایانی این مسابقات گفت: این مسابقات در رشته های ترتیل خوانی و قرائت به صورت شفاهی برگزار شد و برترین های مرحله ابتدایی در مرحله پایانی و به صورت کتبی با یکدیگر رقابت خواهند داشت.
 

پورصمدی ادامه داد: مرحله کتبی این مسابقات در بهمن ماه برگزار می شود و در پایان در رشته های مختلف و در رتبه های متفاوت بیش از 100 برگزیده خواهیم داشت که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


وی در پایان تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب طلاب غیر ایرانی برای شرکت در این دوره از المپیاد، میزان شرکت کنندگان این مسابقات نسبت به دوره هفدهم رشد قابل ملاحضه ای داشته اند.


پایان پیام/
 

کد خبر 91872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha