ثبت نام ۵۵۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در خراسان جنوبی

اشرفی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۵۲۵ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند، گفت: این افراد در حال پالایش هستند و تنها افرادی این بیمه را دریافت می کنند که قرارداد کارگری داشته باشند و درصد حق بیمه بیکاری برای آنان لحاظ شده باشد.

«غلامرضا اشرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: در راستای مقابله و جلوگیری از احتمال انتشار ویروس کرونا تاکنون 600 بازرسی هدفمند از کارگاه ها و تعاونی های خراسان جنوبی برای کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: تمامی کارگاه های استان باید امکانات لازم برای تهویه محیط و سالن های تولید، شست و شوی مرتب دست ها، ضدعفونی ابزار و لوازم محیط کار برای کارگران خود را فراهم کرده باشند و همه کارگران باید ضمن رعایت نکات بهداشتی از ماسک و دستکش نیز استفاده کنند.

 

اشرفی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 2 تعاونی در زمینه تولید ماسک و اقلام مورد نیاز بهداشتی فعالیت دارند، ادامه داد: یکی از این تعاونی ها در طبس واقع شده است که روزانه سه هزار ماسک، یک هزار و 500 گان جراحی، 700 لباس سرهمی ایزوله، یک هزار دست لباس ام آر آی و یک هزار روبالشتی بیمارستانی تولید می کند و تعاونی دیگر که در نهبندان قرار دارد روزانه بین 700 تا یک هزار ماسک تولید می کند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و 525 نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، افزود: این افراد در حال پالایش هستند و تنها افرادی این بیمه را دریافت می کنند که قرارداد کارگری داشته باشند و درصد حق بیمه بیکاری برای آنان لحاظ شده باشد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری می توانند به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و تا پایان اردیبهشت ماه ثبت نام کنند.

 

اشرفی در خصوص تسهیلات بانکی حمایتی ویژه کرونا بیان کرد: در راستای اجرای این طرح کارفرمایان می توانند 12 میلیون تومان به ازای هر کارگر تسهیلات دریافت کنند و با توجه به اینکه در این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش بیکاری هستیم وزارت تعاون تصمیم گرفته است تا این تسهیلات را در جهت حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری این تسهیلات پرداخت کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای دریافت وام یک میلیون تومانی نیز همه یارانه بگیران استان می توانند اقدام کنند و تا شنبه 7 اردیبهشت ماه مهلت دارند تا برای دریافت آن پیامک بدهند.

کد خبر 919596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha