حوزه و دانشگاه بال های پرواز تعالی جامعه هستند

مشاور شهردار در امور جوانان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان کشور را ناامید می سازد، گفت: حوزه و دانشگاه بال های پرواز تعالی جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سعید قاسمی، مشاور شهردار در امور جوانان، در نشست هم اندیشی دبیران تشکل های دانشجویی و حوزوی با شهردار مشهد، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به تنهایی پاسخگوی مسائل اجتماعی نیست، گفت: حوزه علمیه، دانشگاه و مدیریت شهری سه حوزه موثر در تعالی حاکمیت دینی در جامعه محسوب می شود.

 

وی افزود: هدف مشترک بین این سه حوزه مدیرت شهری, حوزه های علمیه و دانشگاه ها تحقق پایتخت معنوی است که با وحدت و همکاری این سه حوزه و با جبران خلاء های شهر مشهد می توانیم این شهر اسلامی را به عنوان یک الگو در جهان معرفی کنیم و آن را به همان مطلوبیت ارکان البلاد برسانیم.

 

مشاور شهردار در امور جوانان با اشاره به اینکه سه نوع وحدت در حوزه و دانشگاه وجود دارد، گفت: وحدت فاعلی بین حوزه و دانشگاه باعث فراهم شدن همفکری و همدلی حوزه و دانشگاه در طی مسیرهای دانشگاهی و حوزوی است.


وی وحدت فعلی حوزه و دانشگاه و ارائه نظرات و دیدگاه های این دو نهاد را از دیگر تعاملات این مراکز عنوان کرد و اذعان داشت: مهم ترین وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اهداف و تحقق مبانی اسلامی در جامعه است.

 

مشاور شهردار در امور جوانان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان کشور را ناامید می سازد، گفت: حوزه و دانشگاه بال های پرواز تعالی جامعه هستند.

 

وی افزود: اگر افق دینی و اسلامی در فراروی دانشگاه و مدیریت شهری قرار بگیرد و گفتمان مشترک در بین این دو نهاد با موضوع شهر اسلامی انجام شود پایتخت معنوی ایران در بین جهانیان شناخته می شود.

 

قاسمی گفت: متاسفانه درسال های گذشته دغدغه ای در دانشگاه و حوزه علمیه در زمینه مشارکت در فضای مدیریت شهری نبود که گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با احساس تکلیف در این زمینه می خواهد مسیر استراتژی های تهاجمی و بحث حساس سازی، آشنا سازی و فعال سازی این فضاها را فراروی دانشگاه ها قرار دهد تا این منابع علمی بتوانند در فضای مدیریت شهری نقش آفرینی جدی داشته باشند.


پایان پیام/

کد خبر 92155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha