حوزه و دانشگاه نقش سرنوشت سازی در تعالی جامعه دارند

رئیس دانشگاه آزاداسلامی تبریز وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از آرمان های امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: این دو مرکز نقش سرنوشت سازی در تعالی و شکوفایی جامعه برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه سخن می گفت، با اشاره به نامگذاری این روز توسط حضرت امام (ره) افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از آرمان هایی بود که امام راحل(ره)پس از شهادت آیت الله مفتح به دست منافقان کوردل، آنرا مطرح کرد.

 
دکتر صادق ملکی تصریح کرد: همدلی و وحدت این دو قشر فرهیخته، دست مایه گرانبهایی است که زیربنای همه دگرگونی های اساسی به ویژه تحول فرهنگی را که زیرساخت سایر تحول هاست، فراهم می سازد.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی تبریز حوزه و دانشگاه را مغز متفکر و قلب تپنده جامعه اسلامی دانست و گفت: وحدت این مرکز برای تحکیم پایه های جامعه اسلامی و مبارزه با نفوذ بیگانگان از ضروریات انکارنشدنی است و بایستی اهتمام بیشتری به آن بشود.


دکتر ملکی خواستار وحدت معنوی، اخلاقی و عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه شد و تأکید کرد: حوزویان و دانشگاهیان در راستای رسالت های الهی و عملی خود بایدمراقب رفتار، منش و اقدامات خود باشند و از برخی حواشی هایی نظیر دنیا گرایی و سیاسی کاری پرهیزکنند.


وی افزود: شناسایی معضلات و مشکلات و مسائل مختلف جامعه با همکاری دوجانبه این دو مرکز می تواند نتایج درخشانی ببار بیاورد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در خاتمه از طلاب و دانشجویان جوان خواست با هوشمندی و درایت از نقاط مثبت و منفی پروژه وحدت درس بگیرند و با همت و تلاش مضاعف در نهادینه کردن ارزش های انقلابی و تکمیل این پروژه تلاش کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 92198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha