رمز ثبات، آسایش و امنیت کشور در سایه وجود رهبری و ولایت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، رمز ثبات، آسایش و امنیت کشور را در سایه وجود رهبری و ولایت عنوان کرد و گفت: هنوز عده اقلیتی در حوزه و دانشگاه هستند که این موضوع را درک نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، به مناسبت گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع روحانیان و دانشگاهیان بناب که با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دست‌های استعمار بعد از نهضت تنباکو توسط قدرت‌های زورگو خواستند مرجعیت را تضعیف کنند و در این راه از مزدورانی چون «آتاتورک» در ترکیه و «رضاخان قلدر» در ایران و در راستای دین ستیزی و روحانی ستیزی استفاده کردند و شاید بیش از 80 سال شاهد بودیم که بین مظاهر دینی و دانشگاه‌ها، روحانیت و قشر تحصیل کرده و دانشگاهی توانستند بیش از سایر سلاطین گذشته دین ستیزی را ترویج کنند.

 

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با بیان اینکه طی دو سه دهه اخیر دانشجویان و حوزویان از نظر فکری به هم نزدیک شده‌اند؛ افزود: امروز حوزه‌های ما دیگر آن حوزه‌های قدیمی نیستند که دانشجویان را کافر بدانند که در اثر تبلیغات سو بیگانگان فاصله ایجاد شده بود و دانشگاهیان نیز اصلاً توجهی به روحانیت نداشتند و امروز دین‌مداری در دانشگاه وجود دارد و حوزه‌ها نیز به‌عنوان مبلغ اسلام تلاش می‌کنند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه رمز ثبات، آسایش و امنیت در کشور در سایه وجود رهبری و ولایت است، اظهار کرد: هنوز عده اقلیتی در حوزه و دانشگاه هستند که این موضوع را درک نکرده‌اند.

 

عضو خبرگان رهبـری همچنین تأکید کرد: حوزه و دانشگاه به حد مطلوب و مورد انتظار جامعه دست نیافته‌اند و آن وحدتی که بین حوزه و دانشگاه انتظارش را داریم، هنوز به آن حد ایده‌آل دست نیافته‌ایم و از مقصد اصلی فاصله داریم.


مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش هجمه‌های مختلف از سوی دشمنان گفت: هجمه‌های فرهنگی که الآن شاهد هستیم، هیچ زمانی تا این حد نبوده است و امروز بیش از هر زمان دیگر در خصوص ترویج وهابیت، شیطان‌پرستی و جریانات انحرافـی هجـمه وجود دارد و فتـنه‌گران خارجی و داخلی روی موضوع کار می‌کنند.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان نظام توان تحمل قدرت ایران را ندارند؛ اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی توان و تحمل پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را ندارد و نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا در ایران چشم آمریکا را کور کرده است.

 

وی اظـهار کرد: دست‌های اسـتعمار برای تضعیف باورهای دینی و تضعیف قدرت ولایت فقیه بسیج شده‌اند و فرقه تراشی هیچ وقت مثل حال نبوده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیداری کشورهای منطقه در یک سال گذشته را الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: آگاهان امر ادعا می‌کنند که جنبش وال استریت آمریکا نیز الهام گرفته از جمهوری اسلامی ایران است، اما دنیا امروز متوجه جمهوری اسلامی ایران است و نقش عمده و محوری را در این خصوص حوزه و دانشگاه به عهده دارند، اما امروز زمان عافیت طلبی نیست.

 

وی همچنین تصریح کرد: ساده اندیشی نظری و عافیت‌طلبی عملی دو آفت بزرگ برای عدم رسیدن این دو قشر به خواسته‌ها و مطالبات جامعه است.

 

مجتهدشبستری گفت: دنیا امروز تشنه اسلام است اما، مسئولیت حوزه و دانشگاه در این ارتباط بسیار سنگین است.


امام جمعه تبریز سپس با بیان اینکه امروز برای تأمین قاضی و امام جمعه در سطح کشور به طلاب و روحانیان فاضل و متقی نیاز داریم؛ گفت: تنها معمم شدن کافی نیست و طلاب و روحانیان باید امروز به مطالبات و خواسته‌های قشر جوان و تحصیلکرده پاسخگو باشند.

 

وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در کشور اظهار کرد: بابت پیشرفتی که در حوزه و دانشگاه پیش آمده، قدردان هستیم اما، در حد کافی و مطلوب نیست و انتظار بیش از اینهاست.

 

مجتهدشبستری از حوزه علمیه بناب به‌عنوان یکی از حوزه‌های علمیه بسیار موفق در کشور نام برد و تأکید کرد: حوزه‌های علمیه باید در کنار حوزه علمیه قم مثل یک دانشگاه عظیم اسلامی بیش از پیش تقویت شوند و متولیان فرهنگی کشور، دانشگاهیان و حوزویان باید دست به دست هم دهند تا به پیشرفت‌های بزرگ‌تری نائل شوند.

 

قربانعلی حقیقت‌دوست رئیس دانشگاه بناب نیز در این نشست با عرض تسلیت سالروز شهادت «دکتر مفتح» و گرامیداشت «وحدت حوزه و دانشگاه» با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه و دانشگاه‌های منطقه، بر ایجاد شورای وحدت حوزه و دانشگاه در این شهرستان تأکید کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 92222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha