وحدت حوزه و دانشگاه در گرو توجه به تقواست

یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر توجه به علم و تقوا به عنوان عامل رشد و ترقی حوزویان و دانشگاهیان، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در گرو توجه به علم و تقوا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز( 28 آذر) در جمع اساتید، طلاب، روحانیان و دانشجویان شهرستان میبد، اظهارداشت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب تقویت نظام و کشور می شود و امکان نفوذ دشمن را کاهش می دهد.
 

وی افزود: حوزه و دانشگاه دو قطب فرهنگی کشور به شمار می روند و چون نگاه عامه مردم به این دوقطب است اگر اختلاف بین این دو باشد، عامه مردم را به هم می زند و اگر وحدت بین این دو باشد زمینه ساز رشد عموم مردم خواهد شد.
 

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم و دانش اهمیت نداده است، ادامه داد: عالم حقیقی باید شک را به یقین، دشمنی را به محبت تبدیل کند و با تواضع مردم را به اخلاص و زهد دعوت کند.

 

وی به نوجوانان وجوانان و دانشجویان توصیه کرد: در زندگی فرصت ها را مختنم بشمارند و در این عصرکه صدها شبکه ماهواره ای وسایت های مخرب با معرفی عرفان های کاذب در صدصد مخدوش کردن افکار جوانان و ایجاد شبهه هستند، فرصت خود را هدر ندهند.
 

حجت الاسلام رفیعی، مهم ترین عامل رشد و ترقی حوزه و دانشگاه را علم وتقوا بیان کرد و افزود: اگرعلم وتقوا درحوزه ودانشگاهها وجود داشته باشد وحدت هم به وجود خواهد آمد.

محمدرضا رجائی، فرماندار میبد در این نشست با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نقش علما و حوزه و دانشگاه در جامعه را خاطرنشان کرد و افزود: درطول تاریخ هرجا حوزه و دانشگاه درکنارهم قرار گرفته است جامعه به برکت هم فکری و تعامل اینها ، روح سعادت و آرامش را درخود احساس کرده است و هرجا به دلایلی بین این دو نهاد فاصله افتاده است رشد و تعالی جامعه با رکود مواجه شده است.

 

رجایی در ادامه برتوجه جدیی روحانیت به آسیب های جنگ نرم دشمن تاکید کرد و افزود: روحانیت باید با تبین و تعلیم علم دینی و پاسخگویی به شبهات فکری و ذهینی جوانان را در برابر جنگ نرم کمک کنند.
 

وی در ادامه بیداری اسلامی و جنبش وال استریت را نشات گرفته از دکترین انقلاب اسلامی دانست و افزود: تقویت وحدت حوزه و دانشگاه برای ورود به جنگ نرم و آشنایی نسل جوان و بیمه نمودن آنان در مقابل شیطنت های استکبار بیش از هر زمانی لازم است.

پایان پیام/

کد خبر 92294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha