«دعا» بذر امید را در دل انسان ها می افشاند

حجت الاسلام مصلی نژاد با اشاره به اینکه انسان اهل دعا نا امید نمی شود، گفت: «دعا» بذر امید را در دل انسان ها می افشاند.

حجت الاسلام «محمداسماعیل مصلی نژاد»، امروز (سه شنبه 23 اردیبهشت(، در ادامه مباحث خود در ماه رمضان که به صورت مجازی از مسجد «سید» شهر جهرم منتشر می شود، با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر، گفت: یکی از گناهان کبیره یأس از رحمت خداوند است چرا که انسان را تا سر حد کفر می کشاند.

 

استاد حوزه علمیه جهرم با اشاره به آیه 87 سوره مبارکه «یوسف»، افزود: از رحمت خدا مأیوس نشوید زیرا گروه و قوم کافران از این رحمت مأیوس می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه آیات شریفه بسیاری است که انسان را ترغیب به بازگشت به سوی خدا و مأیوس نشدن از درگاه خداوند می کند، بیان کرد: این سروش رحمت از دل کلام الله و از میان آیات قرآن می درخشد و ما را در این شب های مناجات به پای سفره الهی دعوت می کند.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد نقطه مقابل یأس را امید دانست و عنوان کرد: یکی از بیماری هایی که در سطح جهان به عنوان بالاترین آمارها در طول دهه های اخیر به ویژه بعد از صنعتی شدن جامعه شاهد آن هستیم افسردگی بوده و از بیشترین قرص هایی که مصرف آن زیاد شده آرام بخش ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه از بستر یأس ناامیدی بر می خیزد، گفت: اگر انسانی ناامید شد ورشکست می شود و انسانی که امید به خدا دارد صرف نظر از میزان دارایی ظاهری اش در هر شغل و پیشه ای که باشد سرمایه دار بوده چرا که امیدش به خدا است اما اگر به مقدار کلان هم ثروت داشته باشد ولی ناامید باشد سرمایه اصلی را از دست داده است.

 

استاد حوزه علمیه جهرم با تاکید بر اینکه امید به خداوند متعال انسان را سرمایه دار می کند، خاطرنشان کرد: دعا بذر امید را در دل انسان ها می افشاند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه انسان به دریاهای بی کران الهی تکیه می زند و تکیه گاه مطمئن را می یابد، تصریح کرد: انسان اهل دعا ناامید نمی شود.

کد خبر 928033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha