اعطای ۲۶ فقره وام قرض الحسنه به خانواده زندانیان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان شمالی از اعطای ۲۶ فقره وام قرض الحسنه به خانواده های زندانیان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، با بیان اینکه 317 خانوار با سرپرست زندانی تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند، گفت: بر اساس تفاهم‌ نامه همکاری و اقدامات تأمینی و تربیتی، مددکاری این خانوارها به اداره زندان ها واگذار می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: در راستای کمک به حل مشکل این خانواده ها ۲۶ فقره وام قرض الحسنه  ۵ میلیون تومانی با اولویت نیاز پرداخت می شود.

 

وی برای سهولت و تسریع در امر خدمت رسانی به این مددجویان به برگزاری دوره های آموزشی لازم برای مددکاران سازمان زندان‌ها تاکید و اظهارداشت: همه دستورالعمل‌ ها،  قوانین و مقررات اجرایی مربوط به ارائه خدمات به مددجویان، برای مددکاران سازمان زندان‌ ها در قسمت قوانین و مقررات سیستم جامع خدمات امداد قابل‌ دسترسی است.

 

الهی راد از کمک بیش از ۷۶ میلیارد تومانی مردم نیکوکار به نیازمندان استان خبر داد و بیان داشت: تمامی این کمک‌ها در بخش‌های تهیه جهیزیه، مسکن، اشتغال، درمانی و فرهنگی نیازمندان هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: ۲۲ میلیارد تومان از این مبلغ، جهت کمک ویژه طرح اکرام برای ایتام تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان در سال ۹۸ اظهار کرد: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب و باقی‌مانده نیز در حال پرداخت است.

 

الهی راد با اشاره به منازل آسیب‌دیده از سیل در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان سیل‌زده در استان در حال ساخت است که به دلیل خسارت بالای سیل در راز و جرگلان، ۵۰ درصد این واحدها در این شهرستان احداث‌شده است‌.
 

وی به تأخیر پیش‌آمده در روند ساخت‌ و ساز پروژه‌های مسکن سیل‌زدگان به دلیل ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به‌زودی کار ساخت پروژه‌های مسکونی روستایی و شهری به پایان می‌رسد و همه واحدها تحویل داده می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به بررسی برنامه‌های زکات در سال ۹۹ و شیوه‌های جمع‌آوری فطریه اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا تمهیدات لازم بهداشتی برای ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه اندیشیده شده است.


وی گفت: امسال به جهت حفظ سلامت مردم، کدهای آسان پرداخت در اختیار روزه‌داران عزیز قرار می‌گیرد تا در اسرع وقت با پرداخت فطریه خود دستگیر نیازمندان باشند.

 

کد خبر 928244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha