کمک به فقرا از طواف واجب در کنار امام زمان(عج) واجب‌تر است

مدیر مدرسه علمیه مشکات گفت: کمک به فقرا از طواف واجب در حالی که دست شما در دست امام زمان(عج) باشد واجب‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا قاسمیان» بامداد چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به مناسبت لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی بدون حضور مستمع با پخش زنده تلوزیونی به سخنرانی پرداخته و گفت: نماز اکسیر اعظمی است که هر کس با شرایط و لوازم آن را بخواند او را متحول می‌کند.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم «ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر»، عنوان کرد: اگر نماز با لوازم و شرایط خود خوانده شود انسان را از فحشا و منکر بازمی‌دارد. اگر به فکر خود و فرزندان هستیم نماز را شاخص بدانیم، رابطه انسان با نماز شاخص ارتباطات و کسب  و کار او است که بر همه زندگی انسان اثر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان با تاکید بر اینکه نماز شاخصی است که به طور قطع بر زندگی انسان اثرات زیادی دارد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید طبع اولیه انسان حریص است، وقتی شر به او برسد جزع می‌کند وقتی به او خیر برسد دیگران را از آن منع می‌کند. انسان اینگونه خلق شده است اما گروهی بر این طبع اولیه خود غلبه کردند و آنها نمازگزاران واقعی هستند که اهل ایثار می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات افزود: داستان‌های امیرمومنان امام علی(ع) همه گویای این است که همواره در نهایت احتیاج خود ایثار کردند، این بسیار عظمت دارد اگر کسی از بخل نفس خود خارج شده باشد او رستگار است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه خدایا مرا از بخل نفس خارج کن، ابراز کرد: نمازگزار واقعی بر طبع اولیه خود یعنی بخل غالب می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان تصریح کرد: نمازگزاران واقعی همواره اهل نماز هستند و بر آن استقامت می‌کنند، بسیاری کارها و اعمال صالحی مثل قرآن خواندن یا اخلاق خوش را شروع می‌کنند اما از یک جایی آن را رها می کنند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات با اشاره به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) گفت: یک کار کم که بر آن مداومت دارید از کارهای زیاد ملال‌آور بهتر است. از اصول اخلاقی در سیر و سلوک مداومت بر کار نیک حتی به شکل اندک است، در روایات آمده یک عمل صالح را یک سال ادامه دهید آن زمان اثر آن را خواهید دید.

وی افزود: آیت‌الله قاضی می‌فرمودند اگر کسی بر نماز اول وقت مداومت کرد و به مقاماتی نرسید من را لعن کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان با اشاره به آیات دیگری از قرآن کریم، اظهار کرد: از خصوصیات نمازگزاران واقعی این است که در اموال خود حقوقی برای سائل و محروم دارند، رهبر معظم انقلاب به رزمایش همدلی فرمان دادند در این امر تا می‌توانید مشارکت داشته باشید.

مدیر مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه خلق خدا خانواده او هستند اگر توهینی به خانواده خدا شود او ناراحت می‌شود، ابراز کرد: هیچ کس نمی‌تواند بدون انفاق به خلق خدا با خداوند ارتباط برقرار کند، اگر کسی می‌خواهد نماز خوب بخواند و ارتباط خوب با خدا داشته باشد باید به مستضعفان و محرومان کمک کند، غیر زکات در اموال خود قسمتی را برای فقرا و محرومان قرار دهد وقتی در حوالی شما کسانی هستند که به نان شب خود محتاج هستند چگونه می‌توانید تقاضا کنید که امام زمان(عج) به شما توجه کند.

وی افزود: مسئولان چگونه سر سفره رنگین می نشیند در حالی که فقرای هستند که به یک قرص نان را طمع ندارند، امیرمومنان امام علی(ع) خدا در اموال اغنیا قوت فقرا را قرار داده است اغنیا در مقابل فقرا مسئول هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان با بیان اینکه از کارهای مهم امشب کمک به فقرا است، گفت: این کار از طواف واجب در حالی که دست شما در دست امام زمان(عج) باشد واجب‌تر است. درباره رسیدگی به خلق خدا، تلاش برای اشتغال و ازدواج جوانان کوتاهی نکنید، افعال ما همچون یک دومینو آثار دارد که برای ما نوشته می‌شود.

کد خبر 928330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha