ختم و تفسیر قرآن مجازی در روزهای کرونایی به همت کانون فدک بیرجند

مدیرکانون فرهنگی هنری فدک بیرجند گفت: امسال همزمان با ماه رمضان و به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، محفل تلاوت و ختم قرآن و تفسیرسه دقیقه‌ای هر شب از طریق فضای مجازی (اینستاگرام) برگزار می‌شود.

«مجتبی پویان صدر» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: امسال مردم مومن و روزه‌دار اگر چه حال و هوایی متفاوت از ماه مبارک رمضان را تجربه می‌کنند، اما شیرینی مهمانی خدا نمی‌تواند تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گیرد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری فدک بیرجند با تاکید بر اینکه بخش زیادی از نورانیت و معنویت ماه مبارک رمضان با مساجد عجین شده است، افزود: هر چند کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم های فرهنگی و معنوی با حضور گسترده مردم ایجاد کرده است، اما مسجد همچنان پایگاه اصلی به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: نماز جماعت در مسجد علی بن ابی طالب(ع) بیرجند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه می‌شود و نمازگزاران ماسک و دستکش و مهر شخصی به همراه دارند و قبل از ورود به مسجد دستانشان را با محلول‌های مورد تایید وزارت بهداشت، ضدعفونی می کنیم.

 

پویان صدر با اشاره به اطعام نیازمندان در ماه رمضان، افزود: هر شب جمعه ۱۲۰ پرس غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی بین خانوارهای نیازمند شناسایی شده توزیع می شود.

 

وی بیان کرد: به منظور لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه به نیازمندان، توانستیم با جلب کمک های خیرین و مردمی ۳۷ سبد غذایی شامل برنج، حبوبات، رب، ماکارونی، روغن، دستکش و ماسک تهیه و توزیع کنیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری فدک بیرجند از توزیع ۳۵ کیلوگرم گوشت نذری بین نیازمندان خبر داد و افزود: امسال بانک اطلاعاتی نیازمندان تهیه شده است تا از موازی‌کاری در توزیع کمک های مردمی پرهیز شود.

 

پویان صدر گفت: همچنین در راستای سفره مهربانی با مشارکت آستان قدس رضوی و خیرین ۲۵ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

وی با تاکید بر فعالیت مختلف فعالان کانون فرهنگی و هنری فدک بیرجند در فضای مجازی، بیان کرد: امسال همزمان با ماه رمضان و به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، محفل تلاوت و ختم قرآن و همچنین تفسیر سه دقیقه ای هر شب از طریق فضای مجازی (اینستاگرام) برگزار می‌شود.

کد خبر 929863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha