کرونا در خراسان شمالی ۱۱۰ قربانی گرفته است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون در استان هزارو ۷۱۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی ها نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد هاشمی» امروز (29 اردیبهشت) اعلام کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر امروز، هزارو 719 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی ها نیز به 110 نفر افزایش یافته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها را در شهرستان های بجنورد 867 نفر، شیروان 201 نفر، فاروج 108 نفر، مانه و سملقان 174 نفر، جاجرم 50 نفر، گرمه 33 نفر، راز و جرگلان 111 نفر و اسفراین 175 نفر اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 641 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته اند، اظهارکرد: آزمایش دوهزارو 157 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده و هم اکنون 151 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

هاشمی گفت: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به کاهش میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان افزود: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم را نشان می دهد.

 

 

کد خبر 930046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha