چهارمحال و بختیاری از استان های کم‌خطر در خصوص شیوع ویروس کرونا است

شیرانی گفت: با اقدامات به موقع و همراهی مردم، شیوع ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در مرحله مدیریت و مهار است و از استان‌های کم‌خطر در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید شیرانی» امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، گفت: در خصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا 40 درصد و در خصوص تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس، 38 درصد میانگین کشوری درگیری داریم که این آمار مطلوب و قابل دفاع است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به کارگیری به موقع و کارشناسی شده اقدامات پیشگیری و درمانی از مهمترین علل مدیریت مطلوب شیوع ویروس کرونا در این استان بوده است.

 

وی افزود: فعال شدن گروه تخصصی در خصوص کیت‌های تشخیصی، فعالیت گروهی در خصوص تولید واکسن و اجرای چندین طرح تحقیقاتی از جمله فعالیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کادر درمانی و بهداشتی استان از نخبگان این حوزه هستند که چه در روش‌های غربالگری و چه در استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی تاکنون سهم بسزایی در مدیریت مطلوب ویروس کرونا در استان داشته‌اند.

 

شیرانی در ادامه با توصیه‌ به خودداری از برگزاری دور همی‌های خانوادگی و مجالس ترحیم و عروسی، اظهار داشت: همچنان بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این توصیه مهم بی‌توجه هستند و جان خود و اطرافیانشان را به خطر می‌اندازند.

 

وی، ورود عشایر از استان خوزستان، خستگی کادر درمان و همجواری با استان‌های پرخطر را از مهمترین چالش‌های این استان برشمرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با اقدامات انگیزشی خستگی را از تن کادر درمان بیرون کرده و با کنترل مبادی ورودی از ورود مسافران پرخطر به استان جلوگیری شود.

 

کد خبر 930053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha