افزایش ۵۰ درصدی پهنای باند ورودی مخابرات استان یزد

زارع از افزایش ۲۰ گیگابیتی پهنای باند استان یزد به منظور خدمات دهی بهتر به مشترکان مخابرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا زارع» دقایقی پیش صبح امروز در نشست خبری برخط رسانه های استان یزد که توسط خانه مطبوعات یزد برگزار شد گفت: یکی از پروژه های مهم فیبرنوری در تلفن ثابت است که خوشبختانه در سال گذشته و امسال به خوبی دنبال شده است.

وی افزود: در سال 98 اجرای 49 کیلومتر دسترسی برای تلفن همراه، 10راه اندازی تعداد 2 سایت 2G و 12 تکنولوژی 3G و 44 سایت 4G از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد سایت ها در استان مجهز به 4G هستند که ضریب نفوذ مناسبی برای استان بوده است.

زارع ادامه داد: تعویض دکل در 23 سایت، جایگزینی 33 سایت روستایی با همراه اول، تجهیز و راه اندازی 5 هزار و 300 پورت دیتا از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

وی بیان کرد: پهنای باند ورودی استان 20 گیگ بود که 20 گیگ دیگر افزایش پیدا کرد که توانستیم به راحتی پویش « در خانه بمانیم » را حمایت کردیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به کارهای کلیدی و شاخص سال 98 گفت: سوییچ هوشمند تلفن ثابت در استان را داشتیم که اکنون در حال تست است و امیدواریم تا پایان نیمه اول شش ماهه اول آن را راه اندازی کامل کنیم.

زارع گفت: در زمینه تلفن در منازل با کابل اف تی تی اچ در بخش تلفن ثابت نیز 3 هزار و 498 مشترک اضافه شد که پیش از آن 1466 مشترک داشتیم.

وی بیان کرد: در سال 98 اولین بار وی دی اس ال را داشتیم که سرعت 4 برابر وضع موجود به افراد ارائه شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد بیان کرد: در باب وی دی اس ال که از سال گذشته آغاز به کار کرده امسال فعال تر و جدی تر آن را دنبال می کنیم که تعداد مشترکین تا پایان سال 98 تعداد 578 مشترک بود که قریب به 200 مشترک در دو ماهه ابتدای سال ایجاد شده است.

زارع ادامه داد: مصرف ما در زمان عادی قریب حدود 17 گیگ است اما در زمان کرونا 26 گیگ بود و در پهنای باند مشکل نداریم اما ممکن است در مقاطع خاص با درخواست های زیاد گاها با مشکلات روبرو شویم که بلافاصله مشکلات را حل می کنیم.

وی افزود: ما 60 گیگ ورودی همراه اول داریم و در بخش تلفن همراه نیز هنوز 50 درصد ظرفیت خالی داریم که درخواست ها را به راحتی می توانیم جوابگو باشیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد بیان کرد: به ازای هر خط حدود 2 میلیون تومان برای ما هزینه دارد که تنها حدود 200 هزار تومان از مشترک دریافت می شود و امیدواری در سال های آینده بتوانیم کارکردهای خوبی داشته باشیم.

 

 

کد خبر 930204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha