کارگران ساختمانی به زودی ساماندهی می شوند

حیدری با بیان این که کارگران ساختمانی به زودی ساماندهی می شوند، گفت: سازه هایی در سه میدان مفید، محلاتی و نبوت ساخته شده و در ادامه سامانه جامع ثبت اطلاعات کارگران نیز راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی حیدری» بعد از ظهر امروز در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت کارگران ساختمانی گفت: صبح امروز توسط یک تیم بازدیدی از سه محل صورت گرفت و قرار است که ظرف 20 روز سه سازه موقت آماده شود.

 

فرماندار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم ساماندهی کارگران ساختمانی خاطرنشان ساخت: با همکاری شهرداری قم سه سازه در میدان های مفید، نبوت و میدان محلاتی ساخته می‌ شود و کارگران ساختمانی در این سه محل مستقر می شوند.

 

وی یادآور شد: تقاضای دیگر این است که شورای اسلامی و شهرداری زمینی را در اختیار انجمن صنفی برای این منظور قرار بدهد که در حال پیگیری و مذاکره است و بعد از ساختن این محل، انجمن و اداره کار باید تجهیزات و استقرار نیرو را در آن جا تثبیت کند، چراکه فلسفه وجودی این کار به خاطر راه اندازی سامانه است.

 

حیدری راه اندازی سامانه جامع ساماندهی کارگران ساختمانی را امری لازم و حیاتی برشمرد و گفت: این سامانه اگر فعال شود، هم توزیع عادلانه و هم شناسایی کارگر صورت می‌ گیرد و ظلمی هم در حق افراد صورت نمی گیرد و در نهایت تکلیف نیروی کار غیر بومی از جمله اتباع هم مشخص می‌ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ظرف مدت مقرر نیز این موضوع بررسی خواهد شد، راه اندازی اصل سامانه بر عهده انجمن صنفی کارگران ساختمانی است که ادعا می‌ کنند در ساختمانی که ساخته بشود می‌ توانند چنین کاری را انجام بدهند که امیدواریم ظرف 20 روز این مسأله به نتیجه نهایی برسد.

 

فرماندار قم بیان داشت: در ارتباط با اتوبوس نیز هماهنگی کردیم و پیشنهاداتی ارائه شده و تقاضای کلی این است که بعد از عید فطر در هشت خط فعال شوند و همچنین بنابر تقاضای مسافر و رعایت الزامات بهداشتی خطوط دیگر هم به تدریج راه اندازی شود تا دیگر نیازمند ارجاع به ستاد نباشد.

کد خبر 930896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha