فعالیت ۲۱۷ دفتر «آی‌سی‌تی» روستایی در خراسان جنوبی

آذری نصرآباد از فعالیت ۲۱۷ دفتر آی تی سی روستایی در حوزه خدمات ارتباطی خراسان جنوبی خبرداد و گفت: این دفاتر به مردم خدمات ارتباطی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « حسن آذری نصرآباد» صبح امروز (۶ خرداد) در دیدار شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی به مناسبت هفته ارتباطات با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا به طور میانگین در پیک مصرف  اینترنت ۴۰ درصد ظرفیت استان مورد استفاده قرار می‌گرفت و ۶۰ درصد ظرفیت خالی بود.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: پیک مصرف اینترنت در استان با شیوع کرونا ۴.۵ برابر افزایش یافت لذا در همان ابتدا برای در خانه ماندن مردم ظرفیت شبکه با همین امکانات موجود به ۲ برابر ارتقا داده شد.

 

وی از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ به صورت رایگان برای پاسخگویی پرسش‌های مردم درخصوص ویروس کرونا توسط مخابرات کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۷ دفتر پیشخوان دولت در استان فعالیت دارند که به مردم خدمات ارتباطی ارائه می‌دهند.

 

آذری نصرآباد با توسعه شبکه فیبر نوری در استان اشاره کرد و ادامه داد: پنج هزار و ۳۷۶ خط تلفن مشترکان تلفن در استان به منظور ارتقای خدمات‌رسانی ارتباطات نوین به شهروندان به شبکه فیبرنوری پیوست.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و ۲۷۰ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۷۴ روستا نیز از اینترنت پرسرعت ADSL  برخوردار هستند.

 

 

 

کد خبر 932386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha