افزایش ۱۰ درصدی بهبود یافتگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشور

کلانتری گفت: میانگین بهبود یافتگان کرونا در کشور ۷۸/۲ درصد اعلام شده، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد این شاخص ۸۸ درصد بوده که نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از نرم کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۷ خرداد) در پنجاه و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا از برتری استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص های پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان نسبت به میانگین کشور خبر داد .

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میانگین بهبود یافتگان کرونا در کشور ۷۸/۲ درصد اعلام شده، اما در استان ما این شاخص ۸۸ درصد بوده که نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از نرم کشوری است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر شاخص انجام تست کووید -۱۹ در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۶۴ تست است اما در استان ۲ برابر نرم کشوری است.

 

کلانتری اظهار داشت: تاکنون در استان بیش از ۹ هزار تست از هشت هزار و ۴۳۱ نفر گرفته شده است.

 

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، چهار هزار ۹۷۶ واحد تولیدی و کارگاهی استان طرح فاصله گذاری هوشمند را انجام داده و به خوبی رعایت کرده اند که ۸۷ درصد گارگاه های استان را شامل می شود، در حالی که شاخص متوسط کشوری ۷۵ درصد اعلام شده است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان بیش از ۲۸ هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی بوده که هزار و ۵۵۳ نفر بستری شده که از این تعداد هزار و ۵۰۶ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 

کلانتری اظهار داشت: از ابتدای بیماری کرونا، تعداد ۶۴۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان ۵۵۴ نفر آنها بهبودی کامل یافته است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمار نتایج مثبت بیماری کووید ۱۹ در استان ۷/۹۵ درصد بوده که آمار‌های کشوری ۱۶/۸۱ درصد است و در این زمینه ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: شاخص درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان ۱/۴ درصد مبتلایان بوده اما آمار‌های کشوری در این شاخص، ۵/۴ درصد اعلام شده است.

 

کلانتری گفت: هم اکنون ۴۸ نفر بستری داریم که ۱۱ مورد آنها با علائم مثبت بوده و بیش از ۴۰ روز است که هیچ بیمار کرونایی در ICU نداشته ایم و تعداد فوتی ها ناشی از این بیماری در استان همان ۹ نفر است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ شهرستانی از استان به لحاظ بیماری کووید-۱۹ در وضعیت قرمز نیست، افزود: در حال حاضر همه شهرستان های استان در وضعیت سفید قرار دارند به جز دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه که وضعیت آنها زرد است.

 

وی موفقیت استان در جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ نسبت به همه استان های کشور را نتیجه تلاش شبانه روزی همه تلاشگران این عرصه از جمله جامعه پزشکی و پرستاری و بخصوص مردم استان دانست و به رعایت کامل خود مراقبتی و پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

 

کلانتری یادآور شد: سال گذشته در تعطیلات ایام عید فطر بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر به این استان سفر کردند و امسال به دلیل بیماری کرونا این تعداد به کمتر از ۲ هزار نفر رسید.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مجموعه اقتصادی استان هم تقدیر و تشکر کرد و گفت: دستگاه های اقتصادی استان طی چند ماه اخیر به خوبی کالاها و مایحتاج ضروری مردم را تامین، ذخیره و توزیع کردند و بازرسی ها و نظارت جدی بر بازار انجام شد و این مسئله همچنان مورد توجه این بخش قرار دارد.

 

وی به نظارت و کنترل ازدهام در مطب ها و کلینیک های پزشکان و به خود مراقبتی و رعایت فاصله گذاری و به مسئله زمان بندی نوبت دهی برای کاهش اجتماعات تاکید کرد.

 

کلانتری به ممنوع بودن مراکز عرضه قلیان و مراکز بوم گردی یا خانه و منازل اجاره ای بدون مجوز تاکید کرد.

کد خبر 932865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha