بیماری پوستی کودکان شهرستان درمیان کامل رفع شده است

شهریاری از اعزام۶۳ کاروان سلامت به مناطق محروم خراسان جنوبی و ویزیت و درمان ۱۱ هزار و ۸۷۵ بیمار خبرداد و گفت: با حضور پزشکان متخصص پوست هلال احمر در استان، بیماری پوستی منطقه درمیان به طور کامل ریشه کن شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « محمدرحیم شهریاری» پیش از ظهر امروز(8 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به گزارش عملکرد دو ساله این جمعیت در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی 23 پایگاه ثابت جاده ای با حضور 100 امدادگر دارد که در کشور کم نظیر است.

 

وی با بیان اینکه سرویس امداد و نجات هوایی هلال احمر از بهمن 97 در استان فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهارداشت: تاکنون 43 نفر با امداد و نجات هوایی و به موقع از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

 

خزانه دار کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به در حال ساخت بودن آشیانه بالگرد در استان، گفت: امید است این پروژه نیز به زودی به اتمام برسد.

 

شهریاری با بیان اینکه در حال حاضر 48 دستگاه آمبولانس هلال احمر در استان دارد، گفت: شش خودروی امداد و نجات در دو سال اخیر تامین شده است.

 

وی اجرای 73 مانور امداد و نجات در دو سال اخیر، امدادرسانی به بیش از 71 هزار نفر که از این تعداد شش هزار نفر جاده ای بوده است، امدادرسانی به 6700 نفر گرفتار در سیل را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر عنوان کرد و افزود: در همین بازه زمانی 22 پرواز برای نجات جان هم استانی ها صورت گرفته که 43 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

 

رئیس سابق جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه هلال احمر 26 هزار و 778 عضو جوان در 327 کانون در استان دارد، اضافه کرد: همچنین در همین بازه زمانی دو ساله به بیش از 10 هزار دانش آموز در استان آموزش های مقدماتی امداد و نجات داده شده است.

 

شهریاری اعزام 63 کاروان سلامت به مناطق محروم استان و ویزیت و درمان 11 هزار و 875 بیمار را از دیگر خدمات صورت گرفته توسط هلال احمر استان در دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: با حضور پزشکان متخصص پوست هلال احمر در استان، بیماری پوستی منطقه درمیان به طور کامل ریشه کن شده است.

 

وی توزیع 10 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در مناطق کم برخوردار استان، جمع آوری 100 میلیون تومان برای بیماران صعب العلاج و غربالگری 274 هزار نفر در ورودی شهرهای استان برای مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات اخیر هلال احمر استان ذکر کرد.

 

 

 

کد خبر 933099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha