پیش بینی پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومانی پروژه های عمرانی در کشور

نوبخت با اشاره به پیش بینی ۷۰ هزار میلیارد تومانی اجرای پروژه های عمرانی در کشور گفت: پنج هزار واحد مسکونی در حال تحویل به محرومان و مددجویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدباقر نوبخت» امروز(پنج‌شنبه، ۸ خرداد) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: پیشرفت در پروژه‌ها نیازمند وحدت و همدلی همگان است.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند پیشرفت کشور را خدشه‌دار کند گفت: امسال با شیوع کرونا و ادامه تحریم‌ها و وضعیت حاد متاثر از این بیماری در جامعه روبرو بودیم که با همدلی‌ها شاهد کاهش روند این بیماری در کشور شدیم.

 

نوبخت اذعان کرد: از نظر دشمنان نظام در این شرایط حاد ایران اجازه فروش یک قطره نفت برای تامین دارو و غذا را نداشت و این نه یک تهدید بلکه یک اقدام بود.

 

وی ادامه داد: با وجود تهدیدها و تحریم‌ها کشور به‌نوعی با این مسائل سازگار شد و برنامه‌ها با شیوع گسترده این بیماری منحوس و با مدیریت مطلوب اجرایی شد و در حال حاضر ابتلا و فوتی ناشی از این بیماری منحوس نسبت به اوایل شیوع، بسیار کاهش یافته است.‌

 

نوبخت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حقوق‌ها با وجود تهدیدها و تحریم‌ها تصریح کرد: ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی به این امر اختصاص یافته که برای پرداخت حقوق پرسنل و سایر هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان مصوب شد که از این میزان ۴۴۱ میلیارد تومان پرداخت شد.‌


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: ۶۰ هزار میلیارد تومان هم برای طرح های عمرانی پرداخت شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این اعتبارات به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.


نوبخت با اشاره به پرداخت نقدی تعهد دولت به پیمانکاران تصریح کرد: ۷۳۰ کیلومتر راه آهن چابهار به زاهدان امسال به شبکه سراسری متصل می‌شود.

 

نوبخت توسعه زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی، عمرانی و توسعه اشتغال را از دیگر برنامه‌های دولت اعلام کرد و افزود: با وجود تحریم‌ها، تهدیدها و کرونا ویروس در کارها و فعالیت ها یک گام جلو هستیم.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: گیلان پیشرفت‌های بسیاری در اجرای پروژه‌ها داشته و اکثر پروژه ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


نوبخت تصریح کرد: چند روز گذشته کلید چهار هزار و ۱۰۰واحد مسکونی به محرومین کمیته امداد واگذار شد و پنج هزار واحد مسکونی دیگر در حال تحویل به محرومین جامعه است.


 گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه اجرایی یک هزار واحد مسکن محرومین کمیته امداد و تفاهم نامه جهش تولید  ۹۲ پروژه در گیلان منعقد شد.

کد خبر 933120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha