جهش در تولید و اشتغال فارس با راه اندازی کارخانه کاغد سازی «زاگرس»

ایزدی گفت: پروژه کاغد سازی «زاگرس»، به عنوان صنعت پایه، گامی موثر در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار است و زمینه ساز اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید رضا ایزدی»، امروز (پنج شنبه 8 خرداد) در بازدید از کارخانجات کاغذ سازی درحال احداث «زاگرس» فارس، گفت: پیشرفت فیزیکی  ۷۸ درصدی این کارخانه کاغذسازی در محدوده صنعتی شهرستان زرقان، نوید فرصت تولیدی مناسبی برای استان را می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: برای تسریع به ثمر رسیدن این واحد صنعتی در سال جهش تولید، رفع مشکلات و نصب تجهیزات و ماشین آلات خریداری شده بهره‌برداری از این مجتمع صنعتی و تولیدی نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری  پروژه  کاغد سازی «زاگرس»، به عنوان صنعت پایه، گامی موثر در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

ایزدی اعلام کرد: فعالیت این کارخانه، زمینه ساز اشتغال مستقیم بیش از  ۳۵۰  نفر خواهد بود و حمایت از تولید و تلاش برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالا با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در فارس مورد توجه  تاکید ویژه قرار دارد.

وی ‌ادامه داد: دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده شده در کارخانه کاغذ سازی «زاگرس» بر اساس فناوری و دانش روز دنیاست که با بهره‌برداری از این خط تولید، به طور میانگین سالیانه حدود  ۸۰ هزار تن انواع کاغذ، کرافت، لاینر، تست لاینر و تحریر، تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس عنوان کرد: در این کارخانه ‌علاوه بر ‌ایجاد خطوط تولید کاغذ با کاربرد محصولات تولیدی در مصارف عمومی ( ورق، کارتن و تحریر)، یک نیروگاه 25 مگاواتی نیز در حال راه‌اندازی است که علاوه بر تولید کاغد، تولید برق نیز خواهد داشت.

گفتنی است در این بازدید، رئیس بانک صنعت و معدن، معاون برنامه ریزی وسرمایه گذاری، رئیس اداره برنامه ریزی و سرمایه گذاری  سازمان «صمت» و کارشناسان نیز حضور داشتند.

کد خبر 933132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha