۱۲۸ پروژه «جهش تولید» در گیلان اجرا می شود

زارع با بیان اینکه۱۲۸ پروژه جهش تولید از گیلان به ستاد مرکز ارائه شده است گفت: از این تعداد تا کنون ۹۵ پروژه قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (پنج‌شنبه، ۸ خرداد) در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور «محمدباقر نوبخت» در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با قدردانی از پیگیری‌های مستمر رییس سازمان برنامه و بودجه در بحران کرونا ویروس گفت: گیلان از نخستین استان‌های درگیر کرونا بود که به یکی از کانون های اصلی این بیماری در کشور مبدل شد. 

 

استاندار گیلان با بیان اینکه شبانه روز ۲ هزار بستری در گیلان گزارش می‌شد افزود: با توجه به کمبود تجهیزات پزشکی و زیرساخت‌های درمانی در استان اما با همکاری و وحدت همگان شاهد کاهش روند این بیماری منحوس در استان شدیم. 


وی اذعان کرد: حمایت‌های دولت و رییس‌جمهور، حذف تشریفات اداری،‌ خرید و نصب تجهیزات در بیمارستان‌های استان به طرز قابل‌توجهی در کاهش این بیماری و درمان بیماران تاثیرگذار بود.‌

 

زارع در ادامه با بیان اینکه سال گذشته هفت پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان به بهره‌برداری رسید تصریح کرد: چهار پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که حداکثر تا هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسند.


نماینده دولت در گیلان خاطرنشان کرد: امسال ۴۱ پروزه  اقتصاد مقاومتی در گیلان با ایجاد سه هزار و ۳۰۰ اشتغال تعیین و تصویب شده است.


وی اضافه کرد: ۱۲۸ پروژه جهش تولید از گیلان به مرکز ارسال شد و تاکنون ۹۵ پروژه قطعی شده است که زمینه اشتغال ۶ هزار و ۷۶۴ نفر در استان فراهم می‌شود. 

 

زارع نرخ مشارکت اقتصادی گیلان را ۴۳ و سه دهم درصد دانست و اعلام کرد: واگذاری طرح‌های دولتی به بخش خصوصی از دیگر برنامه‌هاست که دنبال می شود و سعی بر این است که نرخ تورم و نرخ بیکاری در این استان را نسبت به گذشته کاهش دهیم.

کد خبر 933161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha