۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی گلستان در سال ۹۸ دچار حریق شد

آریانفر با بیان اینکه عمده آتش سوزی های گلستان در فصل تابستان رقم می خورد، گفت: سال گذشته ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی دچار حریق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد آریانفر» شامگاه امروز (پنجشنبه 8 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله به واسطه بی احتیاطی و یا آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع استان آتش سوزی های عرصه های منابع طبیعی و مراتع را شاهد هستیم.

 

جانشین یگان حفاظت از منابع طبیعی گلستان ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 224 فقره پرونده در خصوص آتش سوزی در استان گلستان تشکیل شد و مورد پیگیری قضایی قرار گرفت.

 

آریانفر متذکر شد: در سال ۹۸ بر اثر آتش سوزی ها 200 هکتار از عرصه منابع طیعیی در استان گلستان طعمه حریق شد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 6 هزار و 800 کیلومتر مرز اراضی ملی با اراضی مستثنیات، آبادی ها و اراضی کشاورزی در استان گلستان وجود دارد همه ساله در فصل برداشت محصولات پاییزه با ایجاد آتش بر درصدد هستیم که مانع از آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی شویم.

 

جانشین یگان حفاظت از منابع طبیعی گلستان یادآور شد: عمده آتش سوزی های ما در استان گلستان درفصل تابستان و با برداشت محصولات کشاورزی رقم می خورد و توصیه می کنیم که مردم از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع خودداری کنند.

 

آریانفر بیان کرد: با توجه به نزدیکی به ایام فصل برداشت محصولات زراعی و افزایش دما و بادهای گرم و خشک هر گونه ایجاد آتش ممکن است که خسارت های زیادی به عرصه های منابع طبیعی استان وارد کند.

 

کد خبر 933223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha