آغاز برداشت گندم در شهرستان آزادشهر

ممشلی با بیان اینکه از ۱۰ خردادماه برداشت گندم در سطح شهرستان آزادشهر آغاز خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۸ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین ممشلی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت کلز از 28 اردیبهشت ماه در شهرستان آزادشهر آغاز شده است و سه مرکز خرید تضمینی برای خرید کلزای کشاورزان با قیمت چهار هزار و 660 تومان اقدام می کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر  ادامه داد: پیش بینی می شود در سطح شهرستان آزادشهر بیش از 5 هزار و 560 تن کلزا برداشت شود.

 

ممشلی با بیان اینکه از 10 خردادماه  برداشت گندم در سطح شهرستان آغاز خواهد شد، ابراز داشت: پیش بینی می کنیم که امسال 48 هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه پنج مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان آزادشهر در نظر گرفته شده است، متذکر شد: کشاورزان در فصل برداشت میزان رطوبت نسبی محصول خود را در نظر بگیرند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر  تاکید کرد: همچنین کشاورزان در راستای کاهش میزان ریزش دانه در هنگام برداشت محصول حتماً از کمباین های دارای کارت معابنه فنی استفاده کنند.

 

ممشلی خاطرنشان کرد: کشاورز در صورت مشاهده دانه پس از برداشت و هدر رفت محصول از تردد کمباین و برداشت جلوگیری کند و نسبت به اطلاع رسانی به جهاد کشاورزی اقدام کند.

 

وی یادآور شد: در خصوص حفظ بقایای گیاهی نیز کشاورزان از آتش زدن بقایای باقی مانده پس از برداشت خودداری کنند چرا که این اقدام منجر به کاهش مواد آلی خاک می شود.

 

کد خبر 933325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha