مرمت مساجد تاریخی گیلان تا پایان سال به بهره برداری برسد

نوبخت با تاکید بر تسریع اجرای روند پروژه‌های مرمتی گفت: مرمت این بناها می‌بایست بر اساس ضوابط میراثی بوده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی گیلان، «محمدباقر نوبخت» به همراه «ارسلان زارع» استاندار گیلان از روند پروژه های مرمتی مسجد صفی و مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت بازدید کرد.


معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر ضرورت حفظ اصل هویت این مساجد گفت: در مرمت و ساماندهی بناها تمام مدارک و شواهد مربوط جمع اوری و مستند سازی شود و اصل هویت مساجد به حالت اولیه بازگردد.


وی با اعلام تامین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه‌ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: مرمت این بناها می‌بایست بر اساس ضوابط میراثی بوده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد.


نوبخت همچنین با توجه به تاریخی بودن مدرسه مستوفی بر ضرورت آغاز عملیات اجرایی مرمت مدرسه مستوفی تاکید کرد و افزود: مساعدت لازم برای تخصیص اعتبار ویژه برای این مدرسه انجام خواهد شد.


گفتنی است، در جریان بازدید از پروژه مرمتی مساجد صفی، اردبیلیان و مستوفی، مشاور طرح احیاء، پیمانکار و معاون میراث گیلان گزارشی درباره بناهای تاریخی، مرمت وساماندهی آن‌ها و کاوش های صورت گرفته در داخل بنا ارائه کردند.

کد خبر 933356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha