رویداد ملی «فهما» کانون های برتر کشور را به خوبی معرفی کرد

سقاء گفت: نخستین رویداد ملی «فهما» توانست کانون های برتر کشور را به خوبی معرفی کرده و فعالیت آنها را در عرصه فرهنگی، دینی، قرآنی، اجتماعی و هنری به تصویر بکشد.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: نخستین رویداد ملی «فهما» توانست کانون های برتر کشور را به خوبی معرفی کرده و فعالیت آنها را در عرصه فرهنگی، دینی، قرآنی، اجتماعی و هنری به تصویر بکشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری شهید علایی از روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار نیز رتبه یک کانون برتر در نخستین رویداد ملی «فهما» را از استان اردبیل کسب کرد و فعالیت های این کانون تخصصی کتابخانه ای را به خوبی نشان داد و کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) نیز رتبه 2 کشور جزو کانون های شایسته تقدیر ویژه قرار گرفت.

 

وی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری منتظران نور و جوانان بنی هاشم از شهرستان اردبیل و امام علی (ع) از شهرستان بیله سوار نیز جزو کانون های شایسته تقدیر در رتبه چهارم کشوری در رویداد ملی «فهما» قرار گرفته اند.

 

سقاء خاطر نشان کرد: از بین 550 کانون فعال استان نیز 54 کانون فعال بالای ده هزار امتیاز در رویداد ملی «فهما» رتبه پنجم کشوری را کسب کرده اند و از بسته های حمایتی مالی و کتاب بهره مند شده اند.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: بسته حمایتی شامل بیش از یک میلیارد ریال وجه در اختیار کانون ها برای افزایش ترویج برنامه های فرهنگی و هنری در کانون ها و توزیع بیش از 193 کارتن کتاب در بین این کانون ها بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: البته آئین تجلیل و تقدیر از مدیران برتر، شایسته تقدیر ویژه و شایسته تقدیر به دلیل شیوع بیماری کرونا تاکنون انجام نشده است اما این آئین بزودی به صورت متمرکز در کشور انجام خواهد شد.

 

سقاء تاکید کرد: رویداد ملی «فهما» در سال جاری همزمان با اجرای طرح ملی «راهکار» به مناسبت ماه مبارک رمضان و رزمایش کمک مؤمنانه آغاز شده و گزارش های فعالیت های کانون های در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: ثبت برنامه های کانون ها در سامانه بچه های مسجد با نظارت بیشتری انجام خواهد شد تا فعالیت های اجرایی کانون ها بهتر دیده شود.

 

سقاء اظهار داشت: سامانه بچه های مسجد منبع مهمی برای دسترسی عموم مردم به فعالیت های کانون های مساجد شده است و عموم علاقمندان می توانند از طریق این سامانه از فعالیت های فرهنگی در محله های خود آگاهی یابند.

کد خبر 933564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha