وجود بیش از پنج هزار اثر تاریخی در استان لرستان

قاسمی با اشاره برنامه ریزی به عمل آمده برای راه اندازی هنرستان تخضضی گردشگری در لرستان، افزود: بیش از پنج هزار اثر تاریخی در استان لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید امین قاسمی» امروز(10 اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت های بیمشاری درحوزه گردشگری دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: احیای صنعت گردشگری استان می تواند بستر رشد و توسعه استان و کمک شایانی در حوزه اشتغال باشد.

 

وی از راه اندازی نخستین هنرستان تخصصی گردشگری در استان خبرداد و بیان کرد:  به منظور توسعه صنعت گردشگری با همکاری آموزش و پرورش استان این هنرستان تخصصب راه اندازی می شود.

 

قاسمی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان، افزود: بهره برداری از ظرفیت های بومی و خدادادی استان مهم ترین بستر رشد و توسعه است.

 

وی با اشاره به  اینکه استان لرستان دارای ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری در زمینه جاذبه های طبیعی و تاریخی است، ابراز کرد: استان لرستان با توجه به تنوع اقلیمی، طبیعت چهار فصل و همچنین قدمت تاریخی می تواند یکی از مقاصد گردشگران باشد.

 

قاسمی با اشاره به ظرفیت های تاریخی استان، افزود: بیش از پنج هزار اثر تاریخی در این استان وجود دارد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت راه اندازی این هنرستان در چند رشته گردشگری آموزش مختلف به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

 

قاسمی افزود: همچنین تلاش می شود با توسعه زیرساخت های بستر تقویت صنعت گردشگری استان فراهم شود.

کد خبر 933585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha