برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف

حجت الاسلام آسوده گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف استان مرکزی تیرماه امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمد رضا آسوده» با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری مسابقات قرآن یکی از ماموریت های این اداره است که هر ساله با حضور و استقبال گسترده اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می شود.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم این استان در ۱۰ رشته برگزار می شود، افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقات در رشته های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همنوایی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم باهم به رقابت می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه رشته های اذان و همسرایی و همنوایی قرآن کریم ویژه برادران است، خاطر نشان کرد: مرحله استانی رشته تفسیر عموم نیز از تفسیر سوره مریم برگزار می شود و در مرحله کشوری نیز از سوره‌های طاها و مریم آزمون گرفته خواهد شد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نام نویسی متقاضیان این دوره از مسابقات ششم اردیبهشت ماه آغاز می شود، افزود: علاقمندان به شرکت در این دوره از مسابقات می توانند تا ۱۶ خرداد ماه جاری برای ثبت نام خود اقدام کنند.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید تا ۱۶ خرداد ماه جاری به سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مراجعه و ضمن دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند چرا که در غیر این صورت نمی‌توانند در مسابقات شرکت نمایند.

 

وی همچنین با بیان اینکه این دوره از مسابقات در پنج منطقه اراک، ساوه و زرندیه با محوریت ساوه، خمین، محلات و دلیجان با محوریت محلات، شازند و خنداب با محوریت شازند و تفرش، فراهان و آشتیان با محوریت تفرش برگزار می‌شود، بیان کرد: امید است این دوره از مسابقات نیز همچون سنوات گذشته مورد استقبال گسترده علاقمندان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی ۱۹ و ۲۰ تیرماه سال جاری برگزاری می شود، اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات نیز مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 933619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha