عملیات آبرسانی و تامین آب پایدار به ۱۵ روستای خراسان جنوبی افتتاح شد

طی مراسمی عملیات آبرسانی و تامین آب پایدار به ۱۵ روستای خراسان جنوبی در شهرستان درمیان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به شهرستان درمیان، عملیات آبرسانی و تامین آب پایدار به ۱۵ روستای خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز (10 خرداد) با حضور وزیر نیرو در شهرستان درمیان افتتاح شد.

 

این روستاها شامل روستای سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، خوشینه علیا، زیراج، کلاته نو و عباس آباد شهرستان بیرجند، درمیان، فورگ، اره فورگ، ذکری شهرستان درمیان و شرکت نزومند زیرکوه و همچنین روستای نیگ قاینات و دهو، آتشکده علیا و سفلی شهرستان نهبندان است.

 

در راستای اجرای این پروژه عملیاتی با اعتبار بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان بیش از ۱۰هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

 

«رضا اردکانیان» ویزر نیرو  در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در هر استان تنها یک شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی داریم و با امیدواریم با یکپارچه سازی این شرکت ها بتوانیم تا پایان شهریور ماه عملکرد مطلوبی ارائه دهیم.

 

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی نیز کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و امروز ۱۵ روستا به صورت همزمان با جمعیت ۱۰ هزار نفر از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر  هشت میلیون نفر از  روستاییان در سطح کشور از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند هستند، گفت: تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ و پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون نفر از روستاییان از نعمت آب سالم بهره مند خواهند شد.

 

اردکانیان در پایان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بهره مندی روستائیان کشور از آب شرب سالم ۲۰ درصد از میانگین جهانی بالاتر است.

کد خبر 933656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha