کمیته حقیقت یاب آتش سوزی های اخیر تشکیل شود

آیت الله حسینی به علت آتش سوزی های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت : باید کمیته حقیقت یاب تشکیل شود تا این موارد را پیگیری کنند، زیرا بخشی از این آتش سوزی ها سهوی، بخشی خطای انسانی و بخشی هم عمدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» عصر امروز (۱۰ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، وجود مشکلات در جامعه را طبیعی دانست و اظهار داشت: وظیفه مسئولین هم تلاش و دویدن شبانه روزی و تقسیم کار برای حل این مشکلات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این مسیر هر کسی وظیفه مشخصی دارد که باید پیگیری کند، به برخی مشکلات ایجاد شده برای استان در زمینه آتش سوزی های اخیر اشاره کرد و گفت: احساس می شود در بحث آتش سوزی ها انفعالی عمل می شود، یعنی اقدامات تحت یک مدیریت صحیح شکل نمی گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در ایام خاص (در بهار و تابستان) معمولا هفته ای یک آتش سوزی را شاهد هستیم و این آتش سوزی ها را هم طی چند سال اخیر به صورت مرتب داشته ایم و چیزی نبوده که قابل پیش بینی نباشد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: با توجه به قابل پیش بینی بودن آتش سوزی ها، باید امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای اطفاء حریق مدیریت شود.

 

امام جمعه یاسوج اظهار داشت: به نظر می رسد اگر در همان ابتدای آتش سوزی مدیریت صحیح صورت گیرد، آتش خاموش و تبدیل به بحران نمی شود.

 

وی یادآور شد: باید روی برنامه اطفاء حریق در لحظات اولیه کار شود و با به کارگیری نیروهای پاره وقت و استقرار در مکان های مختلف، منطقه را به این افراد برای رصد بسپاریم که این منطقه زیر نظر این افراد باشد تا پس از حادث شدن آتش سوزی، سریعا به محل اعزام و مانع گسترش آتش شوند.

 

آیت الله حسینی گفت: متاسفانه اجازه داده می شود آتش گسترش یافته و مناطق مختلفی را دربر بگیرد و وقتی که تبدیل به بحران شد، برای اطفاء اقدام می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به حواشی ایجاد شده اخیر اشاره کرد و گفت: حتما مسئولین در این زمینه نگران بوده و دغدغه دارند و طبیعی است، گاهی نسبت به عملکرد هم معترض باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی شاید مردم هم معترض باشند که این اعتراضات به عملکردها اشکال که ندارد بسیار هم خوب است، اما باید در بیان، ادب کلامی رعایت شود.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: به همه مسئولین توصیه می کنم که همه ما ادب کلامی را رعایت کنیم، به ویژه اینکه سخنان ما در رسانه و فضای مجازی منتشر می شود و این برای آرامش اجتماعی و ادبیات گفتاری ما زیبنده نیست و اثرات سوء به همراه دارد.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه اعتراض، نهیب و نقد عملکرد بین مسئولین باید وجود داشته باشد، گفت: نمی شود از کنار سهل انگاری و کاهلی گذشت .

 

وی یادآور شد: اگر مسئولی سهل انگاری کرد، مقام مافوق باید نهیب بزند، اما باید گفتارها بر اساس ادب انسانی و اسلامی باشد؛ یعنی اگر تشری هم زده می شود ادبیاتی زیبا به کار گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید در نهیب هتک حیثیت، هتک حرمت و هتک کرامات انسانی صورت گیرد.

 

آیت الله حسینی در زمینه علت آتش سوزی های اخیر هم گفت: باید کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و این موارد را پیگیری کنند، زیرا بخشی از این آتش سوزی ها سهوی، بخشی خطای انسانی و بخشی هم عمدی است که مسببین امر باید حتما شناسایی و دستگاه قضا هم برخورد جدی کند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم و مسئولانی که در آتش سوزی های اخیر همکاری داشتند، گفت : متاسفانه با این آتش سوزی ها خسارات سنگینی وارد شده، مزارع سوخته اند، دو کوه بزرگ با منابع گیاهی و جانوری ما در مناطق گچساران و کهگیلویه دچار خسارات سنگین شده اند .

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه جان مردم روستاها هم به خطر افتاده، گفت: وقتی از ابتدا اطفاء حریق صورت نمی گیرد و انفعالی عمل می شود، در نهایت آتش سوزی به مرز بحران می رسد تازه می گویند چکار کنیم؟! که این روند باید اصلاح شود .

کد خبر 933791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha