اداره کل استاندارد قوانین و آیین نامه های اجرایی را با قوت دنبال کند

دشتی با اشاره به اهمیت توجه به استاندارد برای سلامت جامعه گفت: اداره کل استاندارد قوانین و آیین نامه های اجرایی را با قوت دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، « محمدرضا دشتی» در بازدید از اداره کل استاندارد یزد گفت: اداره كل استاندارد استان یزد با توجه به جایگاه مهمی که در جامعه دارد، ضروری است که قوانین، آیین نامه های اجرایی ، دستورالعمل ها و روش های اجرایی محکمی داشته باشد تا بتواند به قوت عمل کند.

دشتی افزود: یکی ازراه هایی که سلامت و امنيت جامعه بیشترحفظ می شود آن است که  كالاها و خدمات با كيفيت بهتر وبیشتری به دست مردم برسد که به طور قطع قانون مهم ترین و موثرترین ابزار به منظور عملکرد بهینه سازمان ملی استاندارد و به تبع آن دوایر استانی است.

نماينده منتخب مردم شهرستان اردکان در دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي با توجه به سابقه و تحصیلات حقوقی خویش، خاطرنشان کرد: به محض ورود به خانه ملت آمادگی کامل داریم تا در خصوص استاندارد سازی کالاها و خدمات و نیز توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد انرژی خود را مصروف تصویب طرح ها و لوایح مرتبط رسیده در این حوزه کنیم.

مدير كل اداره استاندارد استان یزد نیز در این نشست با معرفی این نهاد دولتی و برشمردن قابلیت های مجموعه آزمایشگاه های موجود ، ضمن ارائه گزارش عملكرد سال 98  افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان « جهش تولید» نامگذاری شده است که ضروری است بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جايگاه استاندارد در جامعه توجه شود، چرا که مسیر تولید ایمن و با کیفیت ازاستاندارد می گذرد.

محمد رضا زارع بنادکوکی افزود : ازجمله مشکلات کهنه و نگران کننده پیش روی این اداره کل، غریبه بودن جمع قابل توجهی از شهروندان، صنوف و حتی مدیران و مسئولین استان با واژه و مفهوم استاندارد است  که جهت رفع این نقیصه و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد درگام اول، در حوزه اداری طرح ابتکاری اجرای دوره های آموزشی استاندارد ، برای تمامی کارمندان دولت از سوی این اداره کل پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از جمله ضروریات این استان است و بارها توسط مسئولین این مجموعه عنوان شده است  که امکانات قلیل موجود در این اداره کل قادر به برآورده کردن ورفع این ضروریات نیست از این رو دست نیاز و کمک ما به سوی تمای مسئولین به ویژه رسانه های استان دراز است.

زارع در پایان سخنان خود گفت: عمده امکانات مورد نیاز آزمایشگاهی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک و دانش لازم دراداره کل استاندارد استان یزد وجود داردکه با توجه به اينكه استان یزد قطب صنعت كاشي و سراميك در كشور مي باشد خواستار راه اندازي شعبه اي از پژوهشگاه استاندارد در زمینه كاشي و سراميك در استان هستیم که ازتمامی مسئولین مرتبط استانی و کشوری جهت تحقق این امر درخواست کمک و مساعدت ویژه داریم.

 

کد خبر 933861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha