مسابقات قرآنی اوقاف گیلان منطقه ای برگزار می شود

قربانیان گفت: مسابقات قرآنی امسال اوقاف گیلان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

«محمدمهدی قربانیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اعلام کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه برگزار می‌شود.


رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: منطقه یک شامل شهرهای رشت و خشکبیجار، کوچصفهان، لشت‌نشا، خمام و سنگر و منطقه ۲ شامل شهرهای بندرانزلی، آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر است و منطقه سه شهرهای لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودسر و املش را شامل می‌شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: در منطقه چهار قاریان و حافظان شهرهای آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر و در منطقه پنج نیز فعالان قرآنی شهرهای شفت، صومعه سرا، فومن و رودبار به رقابت می‌پردازند.


قربانیان با بیان اینکه شرکت در این دوره از مسابقات فقط با ثبت نام در سامانه طراحی شده برای مسابقات قرآن امکان‌پذیر است، گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.my.oghaf.ir از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد ادامه دارد.


وی از احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.


رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه این مسابقات در رده سنی بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) برای خواهران و برادران برگزار می‌شود اذعان داشت: این مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن، تفسیر است.


وی یادآور شد: برای برگزاری مرحله شهرستانی با توجه به شرایط استان در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین تقاضای جامعه قرآنی با توجه به فصل امتحانات دانشگاه در حدفاصل ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه برنامه‌ریزی شده و به اطلاع ثبت‌نام شدگان می‌رسد.


قربانیان اعلام کرد: حدود ۲۰۰ خواهر و ۲۰۰برادر به مرحله استانی مسابقات، که در مرداد ماه سال جاری در رشت برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

کد خبر 934042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha